Choć na tę chwilę projekt nowej ustawy nie został jeszcze wpisany w wykaz prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, to już wkrótce ma się tam znaleźć – ustalił portal wPolityce.pl. Natomiast już w marcu w Sejmie miałyby ruszyć prace nad nowym podatkiem.
Jak donosi serwis, w ramach nowego projektu ustawy wszyscy wydawcy, telewizje, rozgłośnie radiowe, kina, a nawet koncerny technologiczne, takie jak Google czy Facebook, które świadczą usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, byliby zobowiązani do zapłacenia tzw. „składki solidarnościowej” – wysokość kwoty byłaby naliczana od przychodów z reklam.
Zobacz również
Portal wPolityce.pl pisze, że stawka miałaby być zróżnicowana w odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone, gry hazardowe). Tym samym, wyższą stawkę prawdopodobnie będą musieli zapłacić najwięksi gracze w branży.
Co istotne, z obowiązku płacenia „składki solidarnościowej” mają zostać zwolnione najmniejsze media tradycyjne.
Serwis wPolityce.pl podaje, że środki pozyskane w ramach nowego podatku miałyby trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości, o którym zrobiło się zwłaszcza głośno pod koniec 2020 roku z uwagi na wypłatę dużych kwot dla polskich artystów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzeci kwartał 2020 roku przyniósł spodziewane odbicie dynamiki rozwojowej reklamy online. Wartość komunikacji cyfrowej wzrosła w tym czasie o ponad 4% w porównaniu do porównywalnego okresu roku 2019 – wynika z badania IAB Polska/PwC AdEx.
PS2
McDonalds’ postanowił wycofać słodzone napoje gazowane ze swojej promocyjnej oferty okazYEAH i zastąpić je wodą mineralną z uwagi na wprowadzony z początkiem 2021 roku podatek cukrowy w Polsce.