Choć na tę chwilę projekt nowej ustawy nie został jeszcze wpisany w wykaz prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, to już wkrótce ma się tam znaleźć – ustalił portal wPolityce.pl. Natomiast już w marcu w Sejmie miałyby ruszyć prace nad nowym podatkiem.
Jak donosi serwis, w ramach nowego projektu ustawy wszyscy wydawcy, telewizje, rozgłośnie radiowe, kina, a nawet koncerny technologiczne, takie jak Google czy Facebook, które świadczą usługi reklamy internetowej na terytorium Polski, byliby zobowiązani do zapłacenia tzw. „składki solidarnościowej” – wysokość kwoty byłaby naliczana od przychodów z reklam.
Zobacz również
Portal wPolityce.pl pisze, że stawka miałaby być zróżnicowana w odniesieniu do niektórych kategorii reklam, których promocja może wiązać się z kosztami społecznymi (np. wyroby medyczne, napoje słodzone, gry hazardowe). Tym samym, wyższą stawkę prawdopodobnie będą musieli zapłacić najwięksi gracze w branży.
Co istotne, z obowiązku płacenia „składki solidarnościowej” mają zostać zwolnione najmniejsze media tradycyjne.
Serwis wPolityce.pl podaje, że środki pozyskane w ramach nowego podatku miałyby trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia oraz do Funduszu Wsparcia Kultury i Twórczości, o którym zrobiło się zwłaszcza głośno pod koniec 2020 roku z uwagi na wypłatę dużych kwot dla polskich artystów.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzeci kwartał 2020 roku przyniósł spodziewane odbicie dynamiki rozwojowej reklamy online. Wartość komunikacji cyfrowej wzrosła w tym czasie o ponad 4% w porównaniu do porównywalnego okresu roku 2019 – wynika z badania IAB Polska/PwC AdEx.
PS2
McDonalds’ postanowił wycofać słodzone napoje gazowane ze swojej promocyjnej oferty okazYEAH i zastąpić je wodą mineralną z uwagi na wprowadzony z początkiem 2021 roku podatek cukrowy w Polsce.