„To TY zapłacisz” – branża OOH przeciwko podatkowi reklamowemu

Sprawa podatku reklamowego wraca. Najbardziej zagrożona nim branża czyli outdoorowa rozpoczęła swoją własną komunikację wyrażając niezgodę na ten podatek. Próbuje się przekonać opinię publiczną, że sprawa dodatkowej składki dotyczy głównie „wielkich mediów’, tymczasem nie jest to prawda.
O autorze
1 min czytania 2021-03-04

Bije on w większości bezpośrednio w rodzime firmy, które często zaczynały od  jednoosobowej działalności gospodarczej, a dziś urosły do skali średnich lub małych  przedsiębiorstw, dających wspólnie pracę tysiącom ludzi i mających wpływ na rozwój innowacji i wprowadzania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. 

Straty branży OOH w zeszłym roku były ogromne względem roku poprzedniego. A propozycja naliczania „składki reklamowej” od przychodu jest pomysłem prowadzącym do jej zrujnowania.  

– Wielkość sprzedaży OOH zmniejszyła się w ubiegłym roku o blisko 40% w stosunku do roku 2019. Propozycja naliczania podatku reklamowego od przychodu  prowadzić będzie wprost do zrujnowania branży. Wiemy, że średnia rentowność branży OOH wynosi w normalnych warunkach gospodarczych około 5%. Dodatkowy podatek płatny od przychodu 7,5-15% spowoduje trwałą nierentowność branży – mówi Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.  

Ponadto w kampanii zwraca się uwagę na fakt, że podatek reklamowy doprowadzi  do wzrostu cen, a tę cenę na końcu poczuje konsument w swojej kieszeni. Dotychczas  ten aspekt został prawie pominięty, a jest to dość oczywista ekonomiczna zależność, która odbija się bezpośrednio na konsumentach. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Warszawie pojawiły się już w piątek hasła kampanii antypodatkowej na nośnikach cyfrowych (DOOH), a do końca tygodnia pojawią się też na billboardach i pozostałych nośnikach w wielu polskich miastach.  

Kampania „NIE dla podatku reklamowego” posługuje się trzema hasłami: TO TY ZAPŁACISZ, NOWE PODATKI ZAMIAST POMOCY, UPADEK POLSKICH FIRM. Zaprezentowano je na czarnym tle, nawiązując w ten sposób do stylistyki kampanii „Media bez wyboru”, którą też wsparła część firm outdoorowych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania została zainicjowana przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej oraz firmy z branży OOH. W tej chwili biorą w niej udział: Business Consulting (Katowice), Jet Line (Warszawa), Warexpo, Maik (Lublin), Globart  (Białystok), ArtStyle (Olsztyn), Citisign (Olsztyn), Outdoor3miasto (Trójmiasto), Koneser  (Kraków), BP Media (Szczecin), Screen Network, AMS oraz Clear Channel Poland.