Wprowadzona w styczniu br. ikona aplikacji mobilnej Amazona przedstawiała paczkę z charakterystycznym dla marki łukiem wygiętym w kształt uśmiechu, zaś nad nim znalazł się fragment niebieskiej, przyciętej w ząbki taśmy do pakowania.
Niedługo po zaprezentowaniu nowego logo – wcześniej była to ikona wózka sklepowego – w aplikacji mobilnej Amazona pojawił się jeszcze nowszy logotyp, nieznacznie zmieniony. Tym razem bowiem taśma do pakowania już nie była przycięta w ząbki, tylko lekko zagięta.
Zobacz również
Skąd taka zmiana? Otóż, okazuje się, że niektórzy internauci doszukali się w poprzednim logotypie podobieństwa do Adolfa Hitlera, a dokładniej jego wąsów. Jak więc podają liczne zagraniczne media, to mogło być przyczyną zmiany znaku identyfikacyjnego aplikacji mobilnej Amazona.
Firma w żaden sposób nie skomentowała kolejnej zmiany swojego logotypu. Jak zauważył dziennikarz technologiczny „Guardiana”, Alex Herna, Amazon nawet nie wysłał informacji prasowej na ten temat, co miało miejsce przy wcześniejszej zmianie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcie główne: twitter.com/alexhern
PS
Tuż po premierze nowego modelu sneakersów „Storm Adrenaline”, Puma znalazła się w ogniu krytyki – internauci dopatrzyli się bowiem w butach niemieckiej marki podobizny dyktatora Adolfa Hitlera.
PS2
W ubiegłym roku Muzeum Auschwitz wystosowało do platformy Amazon prośbę o usunięcie ze swojego sklepu twórczości nazisty Juliusa Streichera. Spółka w odpowiedzi napisała, że tego nie zrobi, bo jej zdaniem „ważne jest zapewnienie dostępu do treści także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia”.