W tym roku kampania nabrała szczególnego znaczenia, ponieważ w wyniku pandemii drastycznie zmalała liczba krwiodawców, zaś zapotrzebowanie na krew i jej składniki niezmiennie utrzymuje się na wysokim poziomie. Organizatorzy dołożyli wszelkich starań, by pomimo panujących obostrzeń zachęcić społeczeństwo do aktywnego dzielenia się krwią. Przez cały styczeń w stacjach krwiodawstwa w całej Polsce można było oddać krew na hasło Ultrakrew. Wynik, jaki udało się osiągnąć w tym roku to 214 439 ml.
Nie zabrakło także chętnych do podjęcia sportowego wyzwania, czyli udziału w zimowym marszobiegu na dystansie 550 km, którego trasa wiedzie wzdłuż polskiego wybrzeża. Grupa złożona ze związanych z Ultrakrwią biegaczy oraz sympatyków akcji wyruszyła 17 stycznia ze Świnoujścia by po 6 dniach dotrzeć do granicy Polski w Piaskach. Uczestnicy, biegnąc zachęcali spotykane osoby do krwiodawstwa, wykazując się przy tym naprawdę ogromną determinacją i sportowym duchem, bowiem w czasie trwania biegu temperatura powietrza sięgała nawet poniżej -20 stopni Celsjusza.
Zobacz również
DHL Parcel, jako partner logistyczny, przekazał środki na cele organizacyjne oraz dostarczył materiały marketingowe i koszulki dla osób, które oddały krew.
– Już od kilku lat aktywnie wspieramy Ultrakrew i z pewnością będziemy robić to nadal, bo cel, jaki przyświeca całej kampanii ma ogromne społeczne znaczenie. Zwiększanie powszechnej świadomości tego jak bardzo potrzebna jest krew, to pierwszy krok do zwiększenia liczby aktywnych krwiodawców. Dzięki partnerstwu z Ultrakrwią wielu naszych pracowników dokonało swoich pierwszych donacji. Poprzez udział w tej inicjatywie chcemy również pokazywać innym firmom, jaki kierunek warto obrać, realizując politykę społecznej odpowiedzialności – podkreśla Magdalena Bugajło, dyrektor komunikacji marketingowej i PR DHL Parcel.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]