Aktualizacje dot. bezpieczeństwa marki
Facebookowi zależy, aby właściciele treści objętych prawami autorskimi mogli na nich zarabiać, także wtedy, gdy zostaną one wykorzystane przez inną stronę. Dlatego od teraz za pośrednictwem Menedżera praw autorskich ich właściciele mogą zgłaszać roszczenia i pobierać pieniądze za reklamy wykorzystujące ich chronione materiały. Wystarczy, że są one opublikowane na stronach, które spełniają Standardy społeczności i Zasady monetyzacji dla partnerów, a ich treść jest zgodna z Zasadami monetyzacji treści.
Zobacz również
W ten sposób, publikujące strony będą miały możliwość wykorzystania treści będących czyjąś własnością bez ryzyka, że takie wideo zostanie usunięte. Zwiększa to też możliwości reklamodawców i zapewnia użytkownikom dostęp do atrakcyjnych treści, które w przeciwnym razie mogłyby zostać zablokowane z powodu naruszenia praw autorskich. Aby zapewnić przejrzystość i ułatwić korzystanie z tego rozwiązania, Facebook wprowadził także mechanizm kontroli, który umożliwia zrezygnowanie z wyświetlania reklam w filmach, do których zgłoszono roszczenia.
Facebook zaczyna też integrację listy dopuszczonych wydawców i filtru asortymentu (są to dwa mechanizmy kontroli bezpieczeństwa marki) w Menedżerze reklam. To rozwiązanie ma na celu określenie zasięgu po zastosowaniu środków kontroli.
Większe możliwości marek dzięki narzędziom ochrony praw autorskich
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook pomaga biznesom chronić prawa ich własności intelektualnej. W związku z tym podwoił wysokość nakładów na rozwój dedykowanych narzędzi, rozwinął współpracę z firmami, a także wprowadził szereg ulepszeń do aplikacji Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam. Aplikacja ta umożliwia firmom łatwe wykrywanie i zgłaszanie treści naruszających prawa autorskie. Firmy mogą poprosić o dostęp do tego narzędzia, a zarejestrowane podmioty mają możliwość przeszukiwać i monitorować reklamy oraz ogłoszenia. W wypadku trafienia na treści, które naruszają prawa autorskie, firmy mogą je zgłosić, a Zespół ds. praw autorskich Facebooka przeanalizuje materiały i w uzasadnionych przypadkach usunie je w ciągu jednego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzisiaj wprowadzane są następujące aktualizacje tego narzędzia:
- Funkcja wyszukiwania poprzez obraz: to możliwość wyszukiwania treści także w oparciu o przesłany obraz. Wyświetlone zostaną treści, które są identyczne z przesłanym obrazem lub są do niego podobne.
- Rozszerzenie wyników wyszukiwania: narzędzie będzie od teraz wyświetlać wyniki obejmujące firmy sprzedające za pośrednictwem Sklepów lub w postach na Instagramie, oznaczonych tagami produktów.
Tymi działaniami Facebook chce wesprzeć zarówno użytkowników, jak i firmy i dlatego coraz skuteczniej walczy z podmiotami dopuszczającymi się niedozwolonych działań i dokłada wszelkich starań, aby jego platformy były jeszcze bezpieczniejsze.
Więcej informacji znajduje się tutaj.