Lody Ekipa powstały w ramach współpracy marki Koral z grupą czołowych polskich youtuberów, założoną założona w 2018 roku przez najpopularniejszego przedstawiciela tej branży – Karola Friza Wiśniewskiego.
Lody były szeroko promowane przez Friz’a i członków „Ekipy” we wszystkich kanałach social media i w efekcie, tuż po swojej premierze, wyprzedały się na pniu. W mediach społecznościowych pojawiło się mnóstwo postów, w których fani youtuberów podpowiadali, gdzie jeszcze można znaleźć pożądany produkty. Na samym YouTubie zaś rekordy popularności biją filmiki z testami smaków lodów – te osiągają nawet po kilkaset tysięcy wyświetleń.
Zobacz również
To co jeszcze świadczy o niewątpliwym fenomenie lodów, to fakt, że na Allegro pojawił się wysyp licytacji, w których zdobyć można opakowanie po produkcie w absurdalnie wysokich cenach. Niektóre aukcje sięgają nawet 250 tys. złotych!
W internecie już pojawiły się liczne komentarze sugerujące, że to zaplanowane działanie marketingowe marek Koral i Allegro, bo kto o zdrowych zmysłach wydałby kilkaset tysięcy złotych za opakowanie po lodach, które w sklepie kosztowały zaledwie dwa złote. No cóż, pozostaje tylko poczekać na rozwój akcji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ryan Kaji, który na YouTubie prowadzi swój kanał o nazwie Ryan’s World, już trzeci rok z rzędu został najlepiej zarabiającym youtuberem według Forbesa. 9-latek może pochwalić się zarobkami sięgającymi nawet 29,5 mln dolarów rocznie.
PS2
W ubiegłym roku portal Noizz.pl ruszył z ciekawą akcją pod hasłem #RealInfluencers, w ramach której warszawska ratowniczka medyczna przejęła instagramowy profil influencerki Maffashion. Wszystko po to, by pokazać jak naprawdę wygląda praca osoby, która codziennie walczy z koronawirusem.
PS3
W marcu 2020 roku w social mediach rozpętała się niemała burza po tym, jak okazało się, że znana trenerka i influencerka Ewa Chodakowska szukała fotografa na organizowane przez nią wydarzenie, w zamian za lajki i wzmiankę na Instagramie.