Raport: użyteczność w m-commerce

Coraz więcej firm sprzedających online dostrzega potencjał kanałów mobilnych. Jednak jak pokazują badania przeprowadzone przez Insytytut Baymard, nawet najwięksi gracze na rynku, mają jeszcze mnóstwo pracy do wykonanie w zakresie użyteczności w m-commerce.
O autorze
1 min czytania 2013-06-26

Właśnie ukazał się kompleksowy raport „M-COMMERCE USABILITY”, którego autorami są eksperci z Insytutu Baymard. Dokument w dogłębny sposób przedstawia problemy związane z korzystaniem z mobilnych stron e-commerce. Na podstawie rocznych badań i obserwacji użytkowników opracowano blisko 150 rekomendacji dla twórców witryn m-commerce.

– W raporcie znalazły się tematy związane z kontekstem korzystania ze stron mobilnych, wyszukiwarkami w m-commerce czy realizacją samego procesu zakupowego” – mówi Jolanta Zielińska z Symetrii. – Eksperci Baymard Institute niejednokrotnie zwracali uwagę na kwestie podstawowe, takie jak chociażby wprowadzanie danych. Ciągle jeszcze zaskakująco dużo firm nie zdaje sobie sprawy, że stworzenie skutecznej strony m-commerce to nie tylko przeskalowanie obecnego rozwiązania. Potrzebna jest zupełnie nowa strategia – dodaje Zielińska.

Raport podzielony jest na 6 rozdziałów: Zrozumienie Mobile, Wyszukiwanie Produktu, Informacje Produktowe, Proces Zakupowy, Wprowadzanie Danych, Wdrożenie. Każdy rozdział zawiera od 2-6 rozwiązań projektowych, które mogą być wykorzystane podczas rozwijania lub przeprojektowania poszczególnych elementów witryny m-commerce.

W raporcie poruszono również kwestie związane z modnym podejściem responsywnym, w którym serwis e-commerce dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlany. Autorzy raportu podkreślają, iż w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych zapewnienie jednocześnie wysokiego poziomu user experience przy rozwiązaniu typu „full site” i stronie mobilnej, zazwyczaj wymaga budowy dwóch niezależnych rozwiązań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Obecnie m-commerce jest szansą na uzyskanie znacznej przewagi konkurencyjnej i zajęcie dobrej pozycji na tym dynamicznie wzrastającym rynku – przekonują autorzy raportu. – Aby ułatwić wdrożenie i dostarczyć kompletny zestaw wytycznych, zebraliśmy je wszystkie na liście zawierającej poszczególne serwisy wraz z dodatkowymi listami z podziałem na konkretne branże – dodają eksperci Baymard Institute.

Pobierz fragment raportu

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki międzynarodowej współpracy Symetrii z UX Alliance, raport ten jest dostępny w specjalnej ofercie dla polskich marketerów. Korzystając z dedykowanej strony baymard.com/uxalliance przy zakupie 400-stronicowego dokumentu „M-commerce Usability”, drugi raport „Checkout Usability” otrzymuje się gratis. Oferta jest ważna do 30 lipca 2013 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się