Polski mobile potrzebuje edukacji

Promocja marek za pomocą programów lojalnościowych, targetowanie w reklamie mobilnej, tajniki e-mail marketingu, technologia RWD w e-commerce i augmented reality to tematy, które zdominowały 3 edycję Mobile Silesia.
O autorze
2 min czytania 2013-06-26

Drugie w tym roku śląskie spotkanie branży mobilnej odbyło się 17 czerwca w gliwickim „Mrowisku”, a jego główną oś stanowiła edukacja, bez której rozwój mobile w Polsce okazuje się być niemożliwy.

O tym, że zainteresowanie branżą mobilną rośnie, świadczy chociażby stale rosnąca frekwencja takich spotkań jak Mobile Silesia. Czerwcowa edycja zgromadziła blisko 150 osób, a część z nich można już nazwać stałymi bywalcami, którzy tworzą społeczność zogniskowaną wokół wydarzenia. Z edycji na edycję widać także rozwój tematyki konferencji, jak i charakteru eventu. To efekt przyjętej strategii rozwoju eventu, o której mówi przedstawiciel organizatora – Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR SMSAPI.pl:

-Zależało nam na tym, aby urozmaicać tematykę spotkań, a także sprawić, żeby wiedza prezentowana w trakcie prelekcji była maksymalnie praktyczna. Dlatego podczas tej edycji postawiliśmy przede wszystkim na case studies, które oprócz know-how pokazały odbiorcom skuteczność działań w mobile.-

Podczas tegorocznej edycji wystąpiło aż 5 prelegentów, z których każdy opowiedział o innym aspekcie działań w mobile: Kamil Danyluk (Motteq Labs – sofware house) poruszył temat budowania lojalności, Mateusz Kowalczyk (I-System) – RWD w e-commerce, Rafał Staszkiewicz (Adello Polska) – targetowania reklamy mobilnej, Filip Kłodawski (FreshMail) – mobilnego e-mail marketingu, Piotr Koźniewski (3R Studio Mobile) – augmented reality.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Mobile nie szatan”, czyli od RWD do augmented reality

Kamil Danyluk, który wystąpił jako pierwszy, namawiał do wykorzystywania wielopłaszczyznowości mobile w interakcjach z klientami, zwrócił także uwagę na fakt, że wykorzystanie urządzeń mobilnych przez użytkowników i marketerów, nie jest współmierne do tempa przyrostu smartfonów w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po raz kolejny na życzenie uczestników poruszono temat RWD (ang. responsive web design). Mateusz Kowalczyk przedstawił zalety i skuteczność tego rozwiązania w e-commerce. Pod hasłem: „Funkcjonalność ponad wszystko”, zdradził kilka najistotniejszych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu strony dla sklepu internetowego. Są nimi: nadrzędność ekspozycji produktów nad grafiką, spójność komunikacji wizualnej, aspekt mobile, powodowanie akcji jedynie przez kliknięcie oraz rekomendacja RWD przez Google.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O targetowaniu kampanii w mobile’u mówił natomiast Rafał Staszkiewicz, który zwrócił uwagę na unikalne możliwości docierania z przekazem do wybranych użytkowników. Rafał przedstawił z jednej strony przykłady standardowego targetowania reklamy w oparciu o takie kryteria jak system operacyjny, typ urządzenia czy medium (aplikacja, serwis mobilny), z drugiej zaś geotargetowanie – czyli docieranie do grup docelowych w oparciu o lokalizację miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Na przykładzie technologii AdCTRL przedstawił możliwości wykorzystania kryteriów demograficznych czy behawioralnych.

Filip Kłodawski, podał wiele praktycznych wskazówek, jak mobilny e-mail marketing uczynić maksymalnie skutecznym. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak rozróżnić dobre i złe przykłady „call to action” oraz jak dostosować wielkość wiadomości, rozmiar wagowy i projekt graficzny do ekranów smartfonów.

Podczas pierwszej edycji Mobile Silesia prelekcja o „rozszerzonej rzeczywistości” (Augmented Reality) cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że temat powrócił na scenę po blisko rocznej przerwie. Dzięki Piotrowi Koźniewskiemu, tym razem uczestnicy znaleźli się  w gnieźnieńskim grodzie, gdzie poprzez smartfony oglądano jego rozwój. Piotr pokazał komórkę w nowym wymiarze – jako narzędzie dydaktyczne. Makietę historyczną „Wczesnośredniowiecznego grodu gnieźnieńskiego” zrealizowano w ramach projektu „JEST JESZCZE TYLE DO ODKRYCIA… Aplikacja edukacyjna Muzeum Początków Państwa Polskiego w technologii interaktywnej prezentacji 3D – Augmented Reality”. Projekt można zobaczyć pobierając aplikację i znaczniki ze strony: http://www.mppp.pl/makieta-ar/index.html

Wiele spojrzeń na mobile – jeden wniosek

Na zakończenie po raz pierwszy na Mobile Silesia odbył się panel dyskusyjny. Główny temat panelu stanowiła potrzeba edukacji przeciętnego Kowalskiego, ale także marketerów. Mając na uwadze obecne, właśnie zakończone, a także dwie poprzednie edycje Mobie Silesia, Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl podsumowuje:

-To zaledwie trzecia edycja i z radością można stwierdzić, że już odczuwamy sukces merytoryczny i frekwencyjny. Ilość pytań, żywa debata, a także odpowiedzi praktyków poparte dużym doświadczeniem, potwierdzają zasadność kontynuowania spotkań Mobile Silesia. Dziękujemy wszystkim prelegentom, partnerom oraz uczestnikom konferencji za obecność i zainteresowanie. Już teraz chciałbym zaprosić na kolejną edycję Mobile Silesia. O jej terminie poinformujemy niebawem na naszej stornie wydarzenia www.mobilesilesia.pl oraz Facebooku.-