Dobre Miejsce: W Gdyni pojawił się foodtruck prowadzony przez osoby wykluczone społecznie

Dobre Miejsce: W Gdyni pojawił się foodtruck prowadzony przez osoby wykluczone społecznie
W Gdyni przy ul. Zawiszy Czarnego od 10 kwietnia br. znaleźć można foodtruck o nazwie „Dobre miejsce”. Powstał on z inicjatywy spółdzielni socjalnej Stowarzyszenia Świętego Mikołaja Biskupa i daje zatrudnienie osobom wykluczonym społecznie.
O autorze
1 min czytania 2021-04-15

„Dobre miejsce” to projekt spółdzielni socjalnej Stowarzyszenia Świętego Mikołaja Biskupa, który został zainicjowany w 2019 roku. Wówczas nieopodal chylońskiej parafii, z którą związana jest organizacja, umieszczona została „mobilna kuchnia”, oferująca zatrudnienie osobom wykluczonym społecznie.

W tym roku gdyńskie stowarzyszenie postanowiło ruszyć z kolejną edycją projektu – 10 kwietnia br. wyjątkowy foodtruck pojawił się przy ul. Zawiszy Czarnego w Gdyni, nieopodal bulwaru nadmorskiego, który jest jedną z głównych atrakcji miasta i często jest odwiedzany zarówno przez mieszkańców, jak i turystów. 

Jak zauważają przedstawiciela Stowarzyszenia Świętego Mikołaja Biskupa, projekt „Dobre Miejsce” jest skutecznym sposobem na aktywizację zawodową i reintegrację podopiecznych organizacji – czyli osób wykluczonych społecznie. Ekipa serwująca specjały z samochodu przezwycięża dzięki temu swoje trudności i wychodzi na życiową prostą.

W foodtrucku serwowane są m.in. frytki ze świeżych ziemniaków, hot-dogi, czy też zapiekanki. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Domeną „Dobrego miejsca” jest wysoka jakość surowców z których powstają nasze produkty. Podajemy naszym klientom wyłącznie posiłki od podstaw przygotowane przez nas.

Dokładamy wszelkiej staranności, żeby pysznemu jedzeniu towarzyszyła znakomita atmosfera. Nasi pracownicy to ludzie pełni pasji, dobrani pod względem potencjału i możliwości rozwoju naturalnych predyspozycji, którzy z przyjemnością pogłębiają swoją wiedzę i zdobywają doświadczenie – czytamy na stronie projektu „Dobre Miejsce”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

zdjęcie: www.facebook.com/foodtruckdobrem

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Spichlerz to nowo otwarty sklep socjalny w Katowicach, który powstał z inicjatywy Fundacji Wolne Miejsce i samorządu miasta. Zakupy będą mogli robić w nim najbardziej potrzebujący mieszkańcy.

PS2

Holenderski supermarket Jumbo wprowadził w ubiegłym roku ciekawe rozwiązanie, które skierowane jest przede wszystkim do osób samotnych oraz seniorów – w sklepie pojawiła się tzw. „rozgadana kasa”, przy której każdy może spokojnie, bez pośpiechu porozmawiać z kasjerem.

PS3

Na warszawskich Bielanach pojawiła się Podzielnia, czyli nowe miejsce w duchu zero waste, w którym każdy może zostawić swoje rzeczy, których nie używa i jednocześnie znaleźć coś „nowego” dla siebie.