Jak pokazał najnowszy raport Facebooka, Banku Światowego i OECD „State of Small Business”, w którym opisano kondycję małych firm w 27 krajach, ponad połowa (55%) z nich przyznaje, że wykorzystuje narzędzia cyfrowe do komunikacji z klientami. Ponadto, prowadzenie biznesu opartego w większym stopniu na rozwiązaniach cyfrowych przyczynia się do poprawy wyników finansowych – MŚP, które bardziej polegały na sprzedaży w Internecie, częściej wykazywały również wyższe obroty.
Aby wspierać firmy, które prowadzą swoją działalność w Internecie, Facebook wprowadza nowe narzędzia biznesowe, a także uaktualnienia dostępnych już rozwiązań, w tym:
Zobacz również
- Nowe funkcje w Facebook Business Suite. Umożliwią one m.in. publikowanie i planowanie relacji na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, zapisywanie postów jako wersji roboczych oraz edytowanie zaplanowanych postów. Jak pokazał przykład polskiej firmy, EKO Piekarnia Kiełtyka, wykorzystanie Facebook Business Suite pozwala na usprawnienie operacji biznesowych: w ostatnim roku firmie udało się zaoszczędzić ok. 12 godzin pracy miesięcznie i zwiększyć efektywność swoich działań dzięki wykorzystaniu jednego centralnego narzędzia.
- Nowe narzędzia do zarządzania stroną biznesową i budowania społeczności. Dzięki nowym, dedykowanym Aktualnościom, niezależnym od prywatnych Aktualności administratora, firmy mogą komentować, publikować i reagować na wpisy. Dzięki temu łatwiej nawiązywać relacje ze swoimi klientami i odkrywać przydatne informacje o innych firmach. Jest to kontynuacja zapowiedzianego już w styczniu nowego sposobu funkcjonowania stron biznesowych na Facebooku.
- Więcej sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów. Aby pomóc firmom w znalezieniu większej liczby wartościowych kontaktów, Facebook wprowadza także nowe cele optymalizacyjne dla kampanii reklamowych oraz nowe funkcje w reklamach kontaktowych, reklamach przenoszących do rozmowy oraz służących pozyskiwaniu kontaktów w Messengerze.
- Nowe możliwości wyszukiwania firm: Testowane na razie w Stanach Zjednoczonych, nowe funkcjonalności pozwolą użytkownikom na odkrywanie firm, według interesującego ich tematu, bezpośrednio z poziomu Aktualności na Facebooku.
Więcej informacji na temat nowych rozwiązań dostępne jest w tym artykule.