Dzień Ziemi w FOREO. Twórzmy produkty z myślą o ich jakości i trwałości na lata

Nie możemy dłużej ignorować negatywnego wpływu, jaki wywieramy na naszą planetę. Dlatego FOREO zwraca uwagę na jakość, produkując urządzenia wystarczające na lata, bez konieczności wymiany ich części.
O autorze
4 min czytania 2021-04-22

Wiadomości o nieodwracalnych zmianach klimatu, wymieraniu kolejnych zagrożonych gatunków zwierząt, przełowieniu oceanów, zanieczyszczaniu i wielu innych atakach człowieka na biosferę codziennie wracają do nas jak bumerang. Szczególnie teraz, gdy w oceanach jest 500 razy więcej micro plastiku niż gwiazd w naszej galaktyce, a wysypiska śmieci wciąż się rozrastają, musimy zadać sobie pytanie – skąd biorą się odpady i czy przypadkiem nie jesteśmy częścią tego palącego problemu. Z okazji Dnia Ziemi (22. kwietnia) i w myśl zrównoważonego rozwoju FOREO Sweden rozpoczęło kampanię „Make It Last, Not Break Fast” („Zaprojektowane na lata”). 

Zaprojektowane na lata

– FOREO to firma skupiająca się na potrzebach klienta, więc dokładamy wszelkich starań aby nasze produkty były trwałe i wyróżniały się wysoką jakością. Nasi klienci to doceniają, dlatego wielu z nich zaufało marce już od samego początku istnienia na rynku. Skontaktowaliśmy się z setkami naszych pierwszych klientów, żeby dowiedzieć się czy nadal korzystają z naszych urządzeń. To był naprawdę emocjonujący moment dla zespołu FOREO. Usłyszeliśmy historie o tym, jak nasza bestsellerowa szczoteczka – LUNA stała się częścią życia wielu osób. Jednak najmocniej poruszył nas fakt, że każdy z klientów podkreślał działanie produktów bez zarzutu nawet po 8 latach użytkowania. Dominowały też opinie, że produkty FOREO kupione kilka lat temu nadal wyglądają jak nowe, a żywotność baterii jest bez zarzutu. Oznacza to, że odnieśliśmy sukces nie tylko w zaspokajaniu potrzeb naszych klientów, ale także podjęliśmy kroki w kierunku ochrony naszej planety. Uważam, że stanowisko wszystkich firm w tym temacie też powinno być jasne – należy zapewnić jak najdłuższą trwałości swoich produktów. Dzięki temu na pierwszym miejsce postawimy interesy klientów i ochronę środowiska, a nie chęć jak największego zysku. Wychodzę z założenia, że takie podejście jest o wiele skuteczniejsze niż darowizny lub zdobywanie certyfikatów, za którymi można ukryć “niewygodne praktyki”. Choć na krótką metę może wydawać się to trudne, w dłuższej perspektywie czasowej nie mamy innego wyjścia. Wśród konsumentów już rośnie świadomość nieetycznych praktyk dużych firm, które celowo wytwarzają szybko psujące się produkty – powiedział Boris Trupčević, CEO FOREO.

Toniemy w odpadach

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według raportu ONZ Global E-waste Monitor 2020, w 2019 roku na całym świecie wyprodukowano rekordowe 53,6 mln ton e-odpadów – co daje wzrost o 21% w ciągu zaledwie pięciu lat. Przewiduje się, że do 2030 roku ta liczba wzrośnie do 74,7 mln ton – czyli wyprodukowanych zostanie prawie dwukrotnie więcej e-odpadów w zaledwie 16 lat. Dane wskazują, że tak olbrzymi wzrost jest konsekwencją wyższych wskaźników zużycia sprzętu elektrycznego i elektronicznego, krótkiej żywotności produktów i bardzo ograniczonych możliwości napraw. Równie niepokojący jest fakt, że tylko 17,4% e-odpadów w 2019 r. zostało poddanych recyklingowi, co oznacza, że los 44,3 mln ton elektrośmieci jest nieznany.

Plastic is NOT fantastic

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oprócz elektroniki jednym z najtrudniejszych do recyklingu materiałów jest plastik. Na przykład plastikowe szczoteczki do zębów rozkładają się na wysypiskach ponad 400 lat, co oznacza, że każda plastikowa szczoteczka do zębów, która powstała od czasu ich wynalezienia w latach trzydziestych XX wieku, nadal istnieje. Szacuje się, że każdego roku na całym świecie używa się 3,6 miliarda plastikowych szczoteczek do zębów, podczas gdy przeciętny człowiek zużyje 300 w ciągu swojego życia. W odpowiedzi na te alarmujące liczby powstała nasz elektryczna szczoteczka do zębów ISSA. Takie rozwiązania zapewniają możliwość higienicznego i wielokrotnego użytku, mogą też zmniejszyć zużycie jednorazowych artykułów higieny osobistej, jednocześnie czyniąc markę bardziej ekologiczną alternatywą. Niepokojące ilości plastiku i innych niebezpiecznych materiałów trafiają do naszych oceanów i na wysypiska. Jednak skąd właściwie pochodzą te wszystkie odpady? Odpowiedź można znaleźć w obecnych nawykach konsumenckich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Żarówkowy przekręt

W branży zaawansowanych technologii ograniczona żywotność urządzeń jest często spowodowana wprowadzanymi innowacjami, a nie wynikiem psucia się produktu, jednak wiele marek nadal nie rezygnuje metod, takich jak planowane postarzanie produktu. Ta praktyka sięga aż 1924 roku, kiedy w Genewie doszło do spotkania ówczesnych gigantów w dziedzinie produkcji żarówek, co dało początek kartelowi Phoebus. Marki chciały zwiększyć sprzedaż, a ponieważ ich żarówki działały zbyt długo, właściciele podjęli decyzję, aby zaprojektować je tak, żeby przepalały się maksymalnie po 1000 godzin – w przeciwieństwie do 1500 lub 2000 godzin, które były do tej pory normą. Kartel nakładał grzywny na tych, którzy wytwarzali produkty o dłuższym okresie użytkowania. Okazało się, że dzięki tej nieuczciwej metodzie ich biznes znów zaczął kwitnąć. Wkrótce inne firmy podpatrzyły tę lukratywną taktykę i zaczęły stosować u siebie.

Dlaczego niektóre urządzenia tak szybko się psują

– Nie sądzę, by większość ludzi zdawała sobie sprawę z planowanego postarzania produktów, choć pewnie wszyscy zauważyliśmy, że urządzenia, które kupujemy, zmieniły się w stosunku do tych, które kiedyś starczały na lata. Jednak fakt, że wiele marek, którym ufamy, w rzeczywistości celowo ogranicza żywotność swoich produktów, abyśmy do nich wracali i kupowali kolejne jest oburzający. Czas to zmienić. W FOREO naszą misją jest dostarczanie najwyższej jakości produktów, które będą służyć naszym klientom przez wiele lat. Każdy produkt FOREO objęty jest 2-letnią gwarancją i 10-letnią gwarancją jakości. Naszą ideą jest produkowanie mniejszej ilości produktów, które są trwalsze. Co ciekawe, jednocześnie obserwujemy znaczny rozwój naszej marki. Wielu naszych lojalnych klientów zaczynało od LUNY i kiedy już upewnili się co do jakości i wydajności naszego produktu, postanowiło zainwestować w UFO, BEAR-a, ISSĘ, a często – całą rodzinę produktów FOREO, które będą im służyć przez lata! – mówi Trupčević.

Działajmy razem

– Prawo międzynarodowe, jak również prawodawstwo UE działają w kierunku zaostrzenia przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju, jednak poza działaniami rządowymi, każda osoba fizyczna i firma powinny być odpowiedzialne i zrobić wszystko, co w ich mocy, by zadbać o naszą piękną planetę. W przeciwnym razie to nie Ziemia będzie miała poważny problem, a my – ludzie. Nasza planeta jest tu dłużej niż my i poradzi sobie, gdy nas już nie będzie. Dlatego musimy walczyć z planowanym postarzaniem produktów – podsumowuje Trupcevic, zachęcając wszystkie inne firmy do ponownego przeanalizowania swojego modelu biznesowego i podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian już dziś.