Lidl walczy z ubóstwem menstruacyjnym – marka w Irlandii rozdaje za darmo podpaski i tampony

Lidl walczy z ubóstwem menstruacyjnym – marka w Irlandii rozdaje za darmo podpaski i tampony
Irlandzki oddział Lidla zainicjował akcję, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym w tym kraju. W ramach inicjatywy sieć będzie za darmo rozdawać środki higieniczne, takie jak podpaski czy tampony.
O autorze
1 min czytania 2021-04-29

Ubóstwo menstruacyjne to problem, który wciąż dotyka wiele osób. Badanie przeprowadzone przez organizację pozarządową Plan International pokazało, że prawie połowa Irlandek w wieku od 12 do 19 lat miała trudności z dostępem do podstawowych produktów menstruacyjnych. 

Teraz z problemem tym postanowił walczyć irlandzki oddział Lidla. Sieć bowiem zainicjowała akcję, w ramach której będzie za darmo rozdawała podpaski i tampony wszystkim osobom, które ich potrzebują – do dystrybucji tych produktów marka wykorzysta swoją aplikację mobilną.

W ramach akcji wszystkie osoby, które zarejestrują się na platformie otrzymają kupon ważny przez 7 dni, który będzie można wymienić na jedno bezpłatne opakowanie wybranych podpasek lub tamponów. Co istotne, każdy użytkownik, który już raz zarejestrował się w aplikacji, będzie co miesiąc dostawać taki kupon. 

Lidl pomyślał także o osobach, które nie mają dostępu do smartfona – sieć będzie bowiem dostarczać środki higieniczne organizacji charytatywnej Simon Community, która wspiera osoby bezdomne. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.

PS3

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS4

Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.