Ubóstwo menstruacyjne to problem, który wciąż dotyka wiele osób. Badanie przeprowadzone przez organizację pozarządową Plan International pokazało, że prawie połowa Irlandek w wieku od 12 do 19 lat miała trudności z dostępem do podstawowych produktów menstruacyjnych.
Teraz z problemem tym postanowił walczyć irlandzki oddział Lidla. Sieć bowiem zainicjowała akcję, w ramach której będzie za darmo rozdawała podpaski i tampony wszystkim osobom, które ich potrzebują – do dystrybucji tych produktów marka wykorzysta swoją aplikację mobilną.
Zobacz również
W ramach akcji wszystkie osoby, które zarejestrują się na platformie otrzymają kupon ważny przez 7 dni, który będzie można wymienić na jedno bezpłatne opakowanie wybranych podpasek lub tamponów. Co istotne, każdy użytkownik, który już raz zarejestrował się w aplikacji, będzie co miesiąc dostawać taki kupon.
Lidl pomyślał także o osobach, które nie mają dostępu do smartfona – sieć będzie bowiem dostarczać środki higieniczne organizacji charytatywnej Simon Community, która wspiera osoby bezdomne.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.
PS3
Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.
PS4
Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.