Z okazji Światowego Dnia Ziemi Benetton Group uruchamia projekt GREEN B, który łączy wszystkie inicjatywy firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Od pomysłu i wytworzenia produktu po łańcuch dostaw, od efektywności energetycznej po dbałość o potrzeby społeczności – ta wszechstronna wizja formalizuje zaangażowanie na rzecz środowiska i ludzi, co stanowi jedną ze stałych wartości firmy.
Odpowiedzialność społeczna jest nieodłącznym elementem Benetton Group i zawsze wyrażana jest poprzez sposób „prowadzenia działalności”, który oparty jest na zasadach poszanowania środowiska i ludzi – na wszystkich poziomach – oraz w kampaniach komunikacyjnych w obronie praw człowieka.
Zobacz również
W nadchodzących latach Benetton Group będzie dystrybuować bardziej zrównoważone produkty, tworzyć łańcuch dostaw, który będzie coraz bardziej przyjazny dla środowiska i praw pracowników oraz zwiększać wydajność swojej siedziby i sklepów w zakresie zużycia energii i gospodarowania odpadami – zgodnie z przykładem zrównoważonego sklepu we Florencji otwartego na początku marca 2021.
Od dziś wszystkie te inicjatywy mają flagę i symbol. GREEN B reprezentuje zrównoważoną tożsamość Benetton Group i jej pracowników.
– GREEN B jednoczy różne dusze Benettona. Zielony to kolor logo, które sprawiło, że marka popularna jest na całym świecie. B to inicjał nazwiska założycieli marki i również odnosi się do czasownika „być” – ponieważ bycie zrównoważonym jest częścią naszej istoty – podobnie jak pszczoła (ang. bee) – mały, pracowity i społeczny owad, bez którego cały ekosystem znalazłby się w kryzysie. Od dzisiaj GREEN B jest ambasadorem zielonej duszy Benettona, symbolem wszystkiego, co rozumiemy jako zrównoważone – wyjaśnia Massimo Renon, CEO Benetton Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pszczoła to logo projektu. Graficzna reinterpretacja kultowego logo – ściegu Benettona symbolizuje wkład każdej osoby w organicznie rozwijającym się ulu, czyli odzwierciedlenie zaangażowania firmy i jej pracowników w zrównoważony rozwój.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt GREEN B będzie wykorzystywany we wszystkich miejscach styczności Benetton Group z konsumentem. Klienci znajdą ten symbol w sklepach, na platformach cyfrowych i na metkach odzieży, które odzwierciedlają wartości zawarte w projekcie. Projekt GREEN B zawarty będzie również w Raporcie Zintegrowanym – publikacji, w której spółka ilustruje, w jaki sposób strategia, zarządzanie i wyniki pozwalają na tworzenie wartości w krótkim, średnim i długim okresie, z poszanowaniem środowiska i ludzi.