Whirlpool zobowiązał się również do 20-procentowej redukcji emisji związanej z użytkowaniem jego produktów na całym świecie (zakres 3) do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2016 r. Ten cel został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets i opiera się na 60-procentowej redukcji emisji we wszystkich zakresach od 2005 roku.
– Whirlpool Corporation od dawna angażuje się w zrównoważony rozwój. Już ponad 50 lat temu otworzyliśmy pierwsze biuro zajmujące się tym zagadnieniem. Nasze zaangażowanie w zerową emisję netto jest ważnym kamieniem milowym w naszych nieustających wysiłkach na rzecz poprawy jakości życia rodzinnego poprzez ochronę naszej planet i społeczności – mówi Marc Bitzer, prezes i dyrektor generalny Whirlpool Corporation.
Zobacz również
Emisje z zakresów 1 i 2
Whirlpool Corporation osiągnie cel zerowej emisji we wszystkich swoich fabrykach i operacjach do 2030 r. dzięki bieżącym i nieustająco wdrażanym nowym inicjatywom na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym:
- dążenie do 100-procentowego wykorzystania energii odnawialnej poprzez połączenie:
- instalacji turbin wiatrowych i paneli słonecznych, co skutkuje rekordowo niskim poziomem zużycia energii i wody w przeliczeniu na produkowane przez firmę urządzenia;
- wirtualnych umów Power Purchase Agreements (VPPA) i PPA z firmami energetycznymi w celu finansowania farm wiatrowych i słonecznych, gdzie firma produkuje i pozyskuje energię odnawialną dla domów na całym świecie. Whirlpool zainicjował swoją pierwszą umowę VPPA w Teksasie w styczniu 2021 roku. Będzie ona pokrywać 50 procent emisji firmy z zakresu 2 w USA i pomoże zmniejszyć ogólny ślad węglowy działalności o prawie 15 procent.
- poprawę efektywności energetycznej w zakładach i operacjach, w tym instalacja diod LED i wdrażanie systemów zarządzania energią we wszystkich fabrykach i obiektach.
- kompensację wytwarzanego dwutlenku węgla, a ponadto wszelkich pozostałych emisji, których nie można uniknąć.
Whirlpool Corporation zobowiązuje się do zapewnienia całkowitej przejrzystości poprzez regularne aktualizacje i pełną jawność rocznego sprawozdania zrównoważonego rozwoju.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Emisje z zakresu 3
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby ograniczać emisje z zakresu 3, Whirlpool Corporation projektuje swoje urządzenia tak, aby były jak najbardziej oszczędne pod względem zużycia energii i wody. W ramach tego firma inwestuje w innowacje, które automatycznie kontrolują poziomy wody, nastawiają jako domyślne korzystanie z zimnej wody i dozują detergenty, aby jeszcze bardziej zmniejszyć wpływ na środowisko i zaoszczędzić czas oraz pieniądze konsumentów. W ten sposób Whirlpool Corporation dąży do zmniejszenia emisji z zakresu 3 do 2030 r. o dodatkowe 20% w stosunku do poziomów z 2016 r., opierając się na 60-procentowym zmniejszeniu śladu węglowego swoich produktów, używanych od 2005 r.
– Jesteśmy dumni z zobowiązań, które dotychczas podjęliśmy, ale zdajemy sobie sprawę, że nasz wpływ na klimat wykracza poza nasze fabryki i obiekty. Dlatego zobowiązujemy się do dalszego wprowadzania ulepszeń w całym łańcuchu wartości, dążąc do osiągnięcia przez nas w dłuższej perspektywie zero emisji netto w zakresach 1, 2 i 3 – mówi Ron Volgewede, globalny dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Whirlpool Corporation.
Ponieważ produkcja tworzyw sztucznych i zakończenie ich użytkowania w dużym stopniu przyczyniają się do emisji gazów cieplarnianych, Whirlpool Corporation podejmuje również – w ramach swoich wysiłków na rzecz sprostania wyzwaniom klimatycznym – działania mające na celu zmniejszenie ilości odpadów, w tym:
- maksymalizację stopnia wykorzystania materiałów i minimalizację ilości odpadów na wysypiskach w ramach wdrażania World Class Manufacturing, czyli doskonalenia procesów produkcyjnych. Whirlpool Corporation pracuje nad tym, aby do 2022 roku osiągnąć poziom „zero odpadów na wysypiskach śmieci“ (ang. „Zero Waste To Landfill”) we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na świecie. Obecnie w ponad 70% fabryk firmy Whirlpool te normy są już osiągnięte. Jeśli chodzi o Polskę, zakłady w Łodzi i Radomsku również spełniają te parametry, natomiast zakłady we Wrocławiu są bardzo blisko tego celu.
- zwiększanie udziału materiałów pochodzących z recyklingu w produktach i zapobieganie wyrzucaniu ich na śmietnik dzięki odnawianiu/naprawie i odsprzedaży.
- bezpośrednią współpracę ze swoimi klientami poprzez zapewnienie bezpłatnego recyklingu opakowań, aby maksymalnie ograniczać ilość odpadów dostających się na wysypiska.
Ponadto, ponieważ redukcja marnotrawienia żywności może obniżyć emisje gazów cieplarnianych o 6-8 procent – co wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa – Whirlpool Corporation wykorzystuje swoją wyjątkową pozycję jako producenta urządzeń kuchennych, aby zapobiegać marnotrawieniu żywności na całym świecie. Częścią tych starań jest edukacyjna kampania „Nie marnujmy chwil” mająca na celu podniesienie świadomości na temat marnotrawienia żywności wśród rodzin w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). Kolejna, piąta edycja projektu rozpocznie się w Polsce już w najbliższych dniach.