Stacje czyszczące zostały ustawione na każdej z tras zawodów, aby utrzymać samochody w czystości podczas X Prix, począwszy od debiutu serii na piaszczystych terenach Arabii Saudyjskiej.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych, oszczędzających zasoby naturalne produktów o zoptymalizowanym zużyciu wody i energii, urządzenia Kärcher gwarantowały, że nie doszło do żadnych szkód dla środowiska. To zaś jest podstawą misji Extreme E „ścigania się bez śladu” we wszystkich odległych lokalizacjach w tym roku, takich jak Brazylia, Patagonia, Grenlandia, Senegal i Arabia Saudyjska.
Zobacz również
– Jesteśmy zachwyceni, że Kärcher dołączył do grona dostawców dla Extreme E. Firma podziela ten sam pogląd co my, jeśli chodzi o dbałość o środowisko i promowanie codziennych rozwiązań dla naszej planety, a my oczywiście wierzymy, że jest to istotne dla nas wszystkich. Ważne jest, aby zapewnić, że nasza flota ODYSSEY 21s jest utrzymywana w czystości, nie tylko ze względu na korzyści wizualne, ale jest to również istotne dla bezpieczeństwa – powiedział Ali Russell, chief marketing officer w Extreme E.
– Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wspierać Extreme E jako oficjalny dostawca sprzętu czyszczącego współpracując w celu zwrócenia uwagi na konsekwencje zmian klimatycznych. To co jest dla nas ważne we wszystkich naszych działaniach sponsoringowych to autentyczność naszego zaangażowania. Oznacza to, że wszystkie nasze zobowiązania opierają się na zasadzie przewodniej i muszą być zgodne z naszymi wartościami korporacyjnymi. Kärcher to przede wszystkim zachowanie wartości. Ta idea całkowicie nas przekonała: Jazda w pełni elektrycznymi SUV-ami w mieszanych zespołach w miejscach bardzo zagrożonych zmianami klimatu, aby zwrócić uwagę na ten i podobne problemy naszej planety – powiedział Christian May, deputy chief executive officer & chief sales officer w Kärcher.
Po inauguracyjnym wyścigu w Arabii Saudyjskiej (3-4 kwietnia), Extreme E odwiedzi Senegal (29-30 maja), Grenlandię (28-29 sierpnia), Brazylię (23-24 października) i Patagonię (11-12 grudnia). Poprzez organizowanie wyścigów w miejscach, które cierpią z powodu kryzysu ekologicznego, takich jak amazońskie lasy deszczowe czy Arktyka, celem jest zwiększenie świadomości i zainteresowania widzów kwestiami ochrony środowiska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Seria ma również unikalny format, ponieważ wyścigi będą odbywały się bez udziału widzów i będą transmitowane jako dwugodzinne programy, co ma na celu zmniejszenie śladu węglowego mistrzostw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W oparciu o hasło przewodnie marki, Kärcher stworzył motto „Be the difference” i dąży do tego, aby być punktem odniesienia dla zrównoważonego rozwoju na rynku domowych i profesjonalnych urządzeń czyszczących. Globalna firma ma misję, aby do końca 2021 roku jej produkcja była całkowicie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla, podobnie jak Extreme E.