19 kwietnia wystartowała nowa globalna kampania marki Levi’s – „Buy Better, Wear Longer”, która ma na celu obudzenie w naszej świadomości odpowiedzialności za wypływ konsumpcjonizmu i produkcji odzieży na środowisko.
Globalna kampania reklamowa, w której wzięły udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego, łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki Levi’s do odpowiedzialnego tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety.
Zobacz również
Statystycznie w Polsce, zaledwie:
- 57% ubrań, które mamy w szafach nosimy regularnie,
- 17% trzymamy na specjalne okazje,
- 14% nosimy rzadko lub w ogóle,
- 5% z nich ma jeszcze metkę,
- 7% to nietrafiony prezent.
Nie ma planety B – hasło, które na dobre weszło do słownika osób, którym nie jest obojętny los ZIemi, stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego, którego narratorką jest Krystyna Czubówna – polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz niemalże kultowa lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych, której właściwie nikomu nie trzeba przedstawiać. W wideo czerpiącym inspirację z techniki filmowej found footage wykorzystano różnorodne, niekiedy zabawne a czasem przerażające, ujęcia natury łącząc je w plastyczny sposób ze zdjęciami, które powstały w studio i w plenerze w Warszawie.
Wideo „Nie ma planety B. Czytała Krystyna Czubówna” to również odzwierciedlenie podejmowanych przez markę Levi’s kroków mających na celu wprowadzenie bardziej zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Dzięki nieszablonowym rozwiązaniom dotyczącym zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat, mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton czy skalowanie procesów Water<Less, marka Levi’s pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Już 12 maja, w największych polskich miastach – Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście rusza kampania plakatowa mająca na celu zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży oraz naszych przyzwyczajeń, jak również uświadomienie i zaciekawienie tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury, zaś klej użyty do ich naklejenia, nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. 10 plakatów zawierających hasła i infografiki dedykowanych całej akcji zaprojektowała Martyna Wędzicka-Obuchowicz, jedna z czołowych polskich graficzek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od początku maja do warszawskich salonów sprzedaży marki Levi’s można również przynosić zużyte ubrania. W 8 salonach marki: w Elektrowni Powiśle, w Galerii Mokotów, w Arkadii, w Złotych Tarasach, w Atrium Promenada, w Galerii Młociny, Galerii Północnej oraz w Jankach, pojawiły się kontenery na zużyte ubrania, które marka zobowiązała się poddać upcyclingowi – nadając im nowe życie podczas weekendowych warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na warszawskiej Woli. W warsztatach wezmą udział klienci i klientki oraz przyjaciele i przyjaciółki marki. Niespodzianką czekającą na wszystkie osoby, które przyniosą do salonów marki ubrania są nasiona od Łąk Kwietnych, nano-łączka, którą można samodzielnie zasiać na balkonie i cieszyć się kwiecistą łąką w swoim domu przez całe lato. Aby wziąć udział w warsztatach należy śledzić Instagram marki – @levis_polska lub profil na Facebook, to tam pojawiać się będą wszystkie szczegóły dot. akcji.
Zbieranie ubrań do recycylingu i współpraca z Łąkami Kwietnymi to nie jedyna aktywacja w salonach sprzedaży marki. W dniach od 17 do 22 maja za każdy zakup powyżej 50 zł dokonany w sklepach stacjonarnych Levi’s marka wraz z Fundacją Las Na Zawsze posadzi 1m2 drzew. Im więcej metrów kwadratowych, tym większy las i większe profity dla nas i naszej planety. Po zakończeniu akcji na profilu marki na Instagramie i Facebooku @levis_poland poinformuje, ile m2 lasu Levi’s zostanie jesienią zasadzone w wybranej przez Fundację lokalizacji. Dodatkowo, marka zorganizuje również konkurs na nazwę lasu Levi’s. Posadźmy razem las Levi’s i zróbmy prezent naszej planecie i sobie.
Jako część lokalnej aktywacji Levi’s został również partnerem odcinka Zielonego Podcastu, którego prowadzącym jest Krzysztof Rzyman, dziennikarz, wydawca i aktywista proekologiczny oraz właściciel kawiarni STOR, która od kilku lat wprowadza z powodzeniem politykę zero- i less-waste. Jaka jest przyszłość mody według redaktora Rzymana? Kupować mniej, ale rzeczy bardziej trwałych, reperować, odsprzedawać i dążyć do obiegu zamkniętego. Gościem odcinka jest Rafał Reif, ekspert branży mody oraz szef działu mody i handlu w firmie doradczej Accenture.
Link do odcinka: https://open.spotify.com/episode/1qQpe4maAC1meEaaxBLx9e