Budując wizerunek i sprzedaż w kampanii „Ekipa na swoim” Warka wykorzystała kompetencje jedynej w Polsce marki piwnej, która posiada własną sieć lokali franczyzowych PIWIARNIE. Sponsoring programu telewizyjnego i nagrody głównej przez Warkę jest elementem kampanii 360 stopni, w której marka prowadzi różnorodne działania, wykorzystując pełen zakres możliwości marketingowych.
„Ekipa na swoim” to oryginalny format telewizyjny, którego akcja toczyła się w PIWIARNIACH, o które rywalizowali uczestnicy. Program emitowany był od 30 kwietnia w każdy wtorek o godz. 22.00 na antenie telewizji POLSAT. Wg badań Nielsen Audience Measurement program dotarł w sumie do 26,7 mln osób. Same billboardy sponsorskie widziało 22,2 mln Polaków.
Zobacz również
Emisja programu skończyła się 25 czerwca, ale kampania Warki nadal trwa. – Widać już pierwsze efekty. Wskaźniki wizerunkowe dla Warki, takie jak: bliskość, jakość, autorytet, akceptacja wzrosły o nawet kilkanaście punktów procentowych w stosunku do zeszłego roku – mówi Izabela Głodek, Marketing Manager Warki.
Dzięki sponsoringowi programu przez Warkę, popularność wśród konsumentów zyskała również sieć PIWIARNIE, w ramach której działa obecnie 76 pubów w całej Polsce. Wzrosło także zainteresowanie ofertą franczyzową Warki.
Kampania jest kontynuacją budowy towarzyskiego wizerunku marki oraz więzi z konsumentem. W życiu konsumenta Warki ważna jest ekipa i chęć posiadania czegoś swojego. Warka inspiruje i towarzyszy ekipie w realizacji marzeń.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ważnym elementem kampanii są działania skierowane bezpośrednio do konsumenta na fanpage’u marki na Facebooku. Aktywacje „Ekipa na swoim – Impreza” oraz „Impreza na swoim”, przyciągnęły na profil Warki aż 47,5 tys. nowych fanów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reality show „Ekipa na swoim” wzbudził pozytywne emocje i duże zaangażowanie mediów i mieszkańców miast, w których toczyła się rywalizacja o PIWIARNIE. Program wygrała czwórka młodych kielczan – Dartanianów. Teraz Grupa Żywiec, właściciel marki Warka, podpisze z nimi umowę franczyzową na prowadzenie PIWIARNI przez pięć lat.