Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Miasto Poznań otwiera się na blogerów

Autorzy popularnych blogów jako miejscy przewodnicy? Dokładnie tak. Projekt „Poznańska turystyka 2.0” realizowany przez Miasto Poznań, angażujący znanych polskich blogerów ruszył pod koniec czerwca i potrwa do połowy września.
O autorze
2 min czytania 2013-07-12

fot. Małgorzata Opala

Latem będą zwiedzać Poznań pokazując, że poza atrakcjami znanymi z pocztówek i folderów turystycznych, w stolicy Wielkopolski jest wiele interesujących miejsc, które naprawdę warto zobaczyć.

Spojrzeć na Poznań okiem blogerów i pokazać miasto z nieco innej perspektywy – taki jest cel współpracy Miasta Poznań z autorami popularnych blogów. Każdy z nich przygotował własną, zgodną z zainteresowaniami, trasę zwiedzania Poznania. W oparciu o ich relacje i wpisy na blogach, powstanie unikalny przewodnik turystyczny. – Blogosfera to specyficzna przestrzeń, popularna i jednocześnie wiarygodna – mówi Joanna Nowaczyk, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta. – Blogerzy to ludzie niezależni, mający swoje zdanie. Zaprosiliśmy ich, żeby pokazać, że Poznań to miasto, w którym naprawdę sporo się dzieje. Mamy nadzieję, że dzięki nim turyści odkryją nowe, nieznane dotąd oblicze Poznania i z chęcią przyjadą tutaj na weekend – dodaje.

Zosia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog Kobiety Biegają – wyróżniony w konkursie na bloga roku 2012 w kategorii „Pasje i zainteresowania”, zaprezentowały najciekawsze miejsca, stworzone dla amatorów joggingu. Łukasz Kielban, autor Czasu Gentlemanów , w połowie lipca wyruszy natomiast w poszukiwaniu miejsc, w których przed wojną bawiły poznańskie elity. Adresy, w których rozwijają się nowe biznesowe idee, zaprezentuje, w ramach ścieżki Poznań 2.0, Maciej Mazurek, czyli twórca bloga Zuch Rysuje. Natomiast najbardziej znany polski bloger, Kominek, powróci po latach do miasta, w którym studiował i odbędzie sentymentalną podróż po miejscach, które dawniej i dziś gromadzą młodych ludzi. O tym zaś, co w poznańskiej kulturze, opowie Andrzej Tucholski, prowadzący blog Jest Kultura.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Turystyka w innym stylu

Blogerzy wezmą również udział w wydarzeniach, organizowanych w mieście w okresie wakacji np. w Malta Festival, Animatorze – największym w Polsce festiwalu filmów Animowanych czy Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki TRANSATLANTYK. – Projekt promuje zupełnie nowy styl zwiedzania czyli odkrywanie uroków miasta ścieżkami, których nie znajdziemy w tradycyjnych przewodnikach – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Takie miejsca jak Stary Rynek czy Katedra na Ostrowie Tumskim to obowiązkowe punkty na mapie poznańskich atrakcji, ale nie jedyne. Ten projekt to doskonała okazja, by pokazać, że w Poznaniu są miejsca, które może nie cieszą się olbrzymią popularnością, ale są unikatowe w skali kraju i warte odwiedzenia – dodaje.

Projekt „Poznańska turystyka 2.0” będzie realizowany do końca sierpnia. Elektroniczny przewodnik po mieście, współtworzony przez blogerów, ukaże się w drugiej połowie września. Będzie można go bezpłatnie pobrać ze strony Miasta Poznania oraz ze strony www.poznan.travel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się