Nietypowa promocja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych Animator 2013

Promocja i edukacja mogą się łączyć - Animator stara się zachęcać do udziału w festiwalu wykorzystując różne, niestandardowe formy promocji, które nie tylko informują odbiorców o wydarzeniu, ale również przekazują wiedzę, wzruszają, skłaniają do śmiechu i zabawy.
O autorze
1 min czytania 2013-07-12

Dział promocji Animatora w tym roku postawił na nietypowe formy reklamy: na Pawilonie Nowa Gazownia, który będzie festiwalowym centrum wydarzeń, powstał mural upamiętniający wybitne postacie animatorek i animatorów polskich: Zofii Oraczewskiej, Jana Lenicy, Franciszki i Stefana Themersonów oraz Juliana Antonisza, których filmy będą prezentowane na festiwalu.

fot. K Pictures

W poniedziałek poprzedzający festiwal w przestrzeni miasta pojawiły się również 4 zootropy, czyli urządzenia, wykorzystujące efekt stroboskopowy. „Wewnątrz cylindra z naciętymi szczelinami znajduje się seria obrazków przedstawiająca kolejne etapy ruchu. We wprawionym w obrót zootropie, widzimy obrazki tylko w momentach gdy szczelina znajduje się bezpośrednio przed naszymi oczami, co dzięki efektowi stroboskopowemu sprawia wrażenie ruchomej scenki” – tak wikipedia tłumaczy działanie tego ponad stuletniego urządzenia. Wprawiając w ruch zootropy widzowie mogą obejrzeć scenki inspirowane filmami wybitnych polskich animatorów i animatorek, których sylwetki zdobią mural na Pawilonie Nowa Gazownia. Te działania doskonale wpisują się również w jubileusz 65-lecia polskiej animacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. K Pictures

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na dwa tygodnie przed festiwalem rozpoczęła się ponadto kampania clean ads. To ekologiczna forma reklamy polegająca na czyszczeniu fragmentu chodnika przy wykorzystaniu szablonu i maszyny z wodą pod ciśnieniem. Napisy Animator 2013 opatrzone strzałką kierują przechodniów do miejsc festiwalowych: Pawilonu Nowa Gazownia, kina Muza i CK Zamek. Napisy znikną za jakiś czas, gdy chodniki na nowo zostaną zabrudzone.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. K Pictures

Ze wszystkich niestandardowych działań powstał film oraz obszerna dokumentacja zdjęciowa, które spotkały się z dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.

W tym roku informacje o festiwalu, ciekawostki, zdjęcia i wideorealcje będzie można znaleźć nie tylko na Facebooku, ale i na Google+. Do współpracy zostali zaproszenie również studenci kulturoznawstwa. Młodzi pasjonaci animacji, pod opieką merytoryczną Michała Piepiórko, będą tworzyć blog festiwalowy.

Za promocję festiwalu odpowiadają dwie osoby: Anna Przygocka i Joanna Stankiewicz, związane m.in. z Międzynarodowym Festiwalem Twórczości Kobiet No Women No Art, a od tego roku również Poznań Baroque.

Zdjęcia można obejrzeć na fanpage’u festiwalu na Facebooku.