Obejmujące tysiąc osób badanie przeprowadzone zostanie za pomocą nowoczesnego symulatora jazdy, który na potrzeby badania sprowadzony został z Niemiec. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym (m. in. technologii 3D), symulator pozwala na wywołanie u uczestnika badania wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu. W tym samym czasie za pomocą urządzenia eye-tracker śledzone są ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę.
Projekt ATLAS ma na celu sprawdzenie efektywności kontaktów z przekazem reklamowym w obrębie drogi. Wykaże więc, m. in. który z formatów przyciąga największą uwagę kierowców podczas jazdy. Jego wyniki pozwolą na efektywniejsze wykorzystywanie dostępnych nośników outdoorowych oraz eliminację tych o małej widoczności. Badanie obejmie kluczowe formaty mediów OOH.
Zobacz również
– Doświadczenia naszych kolegów, którzy zrealizowali projekt Atlas w Niemczech pokazują, że unikalna wiedza płynąca z badania ma ogromny wpływ na branżę OOH. Pozwala ona przede wszystkim na podniesienie efektywności kampanii reklamowych, ale też pomaga w uporządkowaniu przestrzeni miejskiej pod kątem ilości i miejsc ustawienia nośników – mówi Andrzej Magdziak, Prezes Zarządu i CEO Grupy Ströer.
Główna faza badania ATLAS potrwa ok. 8 tygodni i obejmie 1000 uczestników rozdzielonych na 12 grup, które zetkną się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Jest to pierwsza w Polsce próba laboratoryjna na tak dużej próbie respondentów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing