Akcja #ROG4Creators marki ASUS Republic of Gamers, to kampania skierowana do młodych twórców, muzyków, producentów i osób kreatywnych. Ambasadorami zostali artyści i producenci: Natalia Zamilska i RAU Performance. W specjalnych wywiadach inspirują, zdradzają szczegóły dot. swojej twórczości, życia oraz zachęcają do udziału w akcji. W jej ramach ruszyły kreatywne konkursy, działania z influencerami, spoty wideo oraz kampanie mediowe.
Celem projektu #ROG4Creators jest wsparcie młodych twórców, muzyków, producentów czy copywriterów łączących kreatywność i zamiłowanie do gier. Inicjatywa marki ASUS Republic of Gamers ma aktywizować twórców, dawać im możliwość zaistnienia, ale także otwiera szansę do wygrania wartościowych nagród: indywidualnych zajęć z produkcji muzyki w warszawskiej Akademii Dźwięku, rocznego dostępu do kursów twórczego pisania MasterClass czy głównej nagrody – wartego kilkanaście tysięcy złotych laptopa ASUS ROG Zephyrus Duo 15 SE.
– #ROG4Creators to inicjatywa budująca społeczność młodych twórców, osób pracujących lub rozpoczynających pracę w branżach kreatywnych, a przy tym fanów gier. W tegorocznej edycji zapraszamy do nas twórców muzyki, niezależnie w jakim wieku są i jak długo pracują – mówi Marcin Czech z ASUS Polska.
Zobacz również
W ramach akcji odbywają się dwa konkursy. W głównym trzeba przygotować muzykę, a w drugim tekst utworu. Bazą jest animacja RE:IGNITE – spot promocyjny ASUS Republic of Gamers. Obydwa trwają do 30 czerwca, a laureaci zostaną ogłoszeni 15 lipca 2021 r. Wziąć udział w konkursach może każdy. Wystarczy wejść na stronę rog4creators.pl.
Zamilska i RAU, spoty i kampanie online
Kampania ma charakter kreatywny i wielokanałowy. Za jej koncepcję, produkcję oraz realizację odpowiedzialna jest agencja 360 stopni Neon Shake. Oparta jest m.in. na współpracy z influencerami. Ambasadorami akcji zostali: Natalia Zamilska i RAU Performance. Z jednej strony najsłynniejsza polska producentka muzyki elektronicznej, a z drugiej nietuzinkowy raper i producent. Z artystami zrealizowane zostały specjalne wywiady, w których inspirują młodych twórców, opowiadają o swoje pracy, początkach, historiach z życia i dają mini lekcje tworzenia muzyki. Spot promocyjny można zobaczyć poniżej. Natomiast całe wywiady z artystami do obejrzenia są na stronie projektu.
– Kreatywny pomysł, duże zainteresowanie akcją, jakość, to główne założenia dla tej kampanii. Konkurs muzyczny w takiej formie i odsłonie, nie był wcześniej znany. Jednak jego wysoki próg wejścia determinował dokładne przemyślenie komunikacji i kanałów, by dotrzeć do ścisłej grupy docelowej – tłumaczy Mateusz Nawrocki, communications manager w Neon Shake, który odpowiada za produkcję i realizację kampanii. – Stąd ambasadorzy, których śledzą osoby kreatywne, interesujące się muzyką i jej produkcją, a bez wątpienia są nimi Zamilska i RAU. Dodatkowo Zamilska, to także autorka muzyki do gry „Ruiner”, a punkt styku z gamingiem też był ważny. Akcję wsparliśmy dużym zasobem wiedzy, motywacji i narzędzi. Inspirujące wywiady z amabsadorami oraz tutoriale produkcji muzyki i baza tysiąca sampli dla uczestników, które przygotowali partnerzy akcji – dodaje Mateusz Nawrocki.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Promocję wspiera kampania mediowa, m.in. w digitalu. Wspomagana jest także działaniami w social mediach oraz we współpracy z uczelniami. Neon Shake w ramach realizacji kampanii kooperuje z domem mediowym Media Choice oraz domem produkcyjnym Ikona.
Słuchaj podcastu NowyMarketing