Niemiecki oddział McDonald’s zmienił system pakowania swoich Deutschland Burgerów – zamiast serwować kanapki w papierowych pudełkach, zaczął je owijać w wysokiej jakości papier z trawy. Ta zmiana ma sygnalizować, że firma zamierza skupić się na bardziej zrównoważonych rozwiązaniach opakowaniowych. Oprócz Deutschland Burgera podobnie mają być pakowane również McWraps.
Zmiana opakowań kanapek jest częścią planu działania na rzecz ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych i opakowań. McDonald’s zamierza do 2025 roku wymienić wszystkie dotychczasowe opakowania na te wykonane w 100% z materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych.
Zobacz również
— Jako wiodąca na rynku sieć restauracji, chcemy odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu drogi do ograniczenia odpadów z tworzyw sztucznych i opakowań. W przyszłości będziemy zużywać mniej materiałów opakowaniowych i podawać coraz więcej burgerów w alternatywnych opakowaniach, takich jak innowacyjny papier do owijania — mówi Holger Beeck, dyrektor generalny McDonald’s Germany LLC.
Papier z trawy używany przez McDonald’s zawiera 20% trawy, jest licencjonowany przez FSC i nie wymaga długich tras transportowych. Pochodzi z istniejących obszarów trawiastych i dzięki temu, według firmy, nie konkuruje z innymi możliwymi zastosowaniami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dzięki innowacyjnym procesom i tworzeniu papierowych mieszanek z dodatkiem włókien traw, producent oszczędza w procesie produkcji duże ilości energii, wody i dwutlenku węgla. Dodatkowo całkowicie rezygnuje się z użycia chemikaliów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zmiana pudełka Deutschland Burgera na papier z trawą przynosi realną korzyść — zużycie dotychczasowego materiału opakowaniowego zmniejszyło się o prawie 70 %.