Wisła Kraków to klub z bogatą historią i tradycją, który w środowisku biznesowym zatacza coraz szersze kręgi. Spółka ORLEN OIL, która od początku istnienia związana jest z Krakowem, będzie od początku sezonu 2021/2022 sponsorem strategicznym 13-krotnego mistrza Polski. Logotyp ORLEN OIL wraz z marką olejów motoryzacyjnych PLATINUM zostanie wyeksponowany w centralnej części trykotów meczowych, a także na bandach reklamowych Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie oraz na materiałach marketingowych Klubu. Nawiązana współpraca oznacza dla Wisły Kraków nowe możliwości rozwojowe i pozyskanie partnera rozumiejącego potrzeby lokalnej społeczności. Z kolei dla ORLEN OIL to wzmocnienie rozpoznawalności marki, realne wsparcie działań biznesowych, a także zaangażowanie w rozwój najmłodszych sportowców.
W swojej 115-letniej historii Wisła wywalczyła dotychczas 13 tytułów mistrza Polski, 13 tytułów wicemistrza Polski, 4 Puchary Polski, 1 Puchar Ligi Polskiej oraz 1 Superpuchar Polski. Nie bez znaczenia są występy Białej Gwiazdy w Europie, które przyciągały na stadion i przed telewizory kibiców nie tylko spod Wawelu. Warto wspomnieć takie pojedynki, jak chociażby z Parmą, z Schalke 04, z Realem Saragossa, z FC Barceloną czy z Realem Madryt, które elektryzowały miłośników futbolu w całym kraju.
– Zawarta umowa – oprócz standardowych elementów widocznych także przy okazji współpracy z innymi podmiotami, jak ekspozycja logo na frontach trykotów meczowych zawodników Białej Gwiazdy czy materiałach marketingowych – niesie ze sobą misję. Nie bez powodu użyłem słowa misja, gdyż misją zarówno Wisły, jak i PKN ORLEN jest wyniesienie rodzimego futbolu na wyższy poziom i ponowne zaistnienie 13-krotnego mistrza Polski na najwyższym szczeblu Ekstraklasy oraz na arenie międzynarodowej – mówi Dawid Błaszczykowski, prezes TS Wisła Kraków.
Zobacz również
– Każdy projekt sponsoringowy, w który się angażujemy, musi przekładać się realnie na wzrost wartości marki i wspierać nasz biznes. Jednocześnie w całej Grupie ORLEN przykładamy dużą wagę do inicjatyw, które odpowiadają na potrzeby lokalnej społeczności. ORLEN OIL to spółka zakorzeniona w Krakowie i wsparcie klubu piłkarskiego w tym mieście uzupełnia prowadzone działania sponsoringowe. Wypracowane warunki gwarantują znaczący zwrot z zaangażowanego kapitału, co korzystnie przełoży się na sprzedaż, a co za tym idzie wyniki finansowe spółki. W ramach współpracy mocny akcent położono też na rozwój procesu szkoleniowego uzdolnionej młodzieży i zaplecza treningowego. W ten sposób umożliwimy najmłodszym zawodnikom dalszy rozwój pod kątem ewentualnego wejścia do profesjonalnego sportu, a może nawet reprezentacji narodowej – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
Należąca do Grupy ORLEN, Spółka ORLEN OIL to czołowy producent i dystrybutor środków smarnych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu, a także płynów eksploatacyjnych oraz płynów do dezynfekcji. Marka postanowiła rozszerzyć swoje działania związane ze wsparciem lokalnej społeczności i zaangażować się we wsparcie futbolu pod Wawelem. Ważnym elementem umowy jest pomoc w rozwoju młodych talentów Białej Gwiazdy poprzez sponsoring drużyn młodzieżowych funkcjonujących w ramach Akademii Piłkarskiej Wisły, a to oznacza wsparcie dla około 250 zawodniczek i zawodników trenujących 11 drużynach w kategoriach wiekowych od U-7 do U-18. Zaangażowanie wielu osób, w tym Jakuba Błaszczykowskiego, w połączeniu z bogatą tradycją szkolenia w Wiśle Kraków sprawiło, że od tego czasu wychowanie młodych piłkarzy weszło w nowy etap. Głównym założeniem Akademii jest usystematyzowanie treningu piłkarskiego oraz zapewnienie jakościowego szkolenia na każdym szczeblu.
Wisła Kraków i ORLEN OIL wypracowały bardzo korzystne warunki współpracy, które zostaną zainaugurowane wraz ze startem sezonu 2021/2022. Logotypy korporacyjne krakowskiej spółki oraz znaki towarowe marki olejowej pojawią się w centralnych miejscach koszulek meczowych pierwszej drużyny. Znaki Sponsora zostaną również umieszczone na pozostałych ubiorach sztabu szkoleniowego oraz młodszych drużyn wchodzących w skład Akademii Piłkarskiej. Dodatkowo oznaczenie Sponsora pojawi się na bandach statycznych oraz LED ustawionych wokół murawy boiska, w przestrzeniach między trybunami i na ławkach rezerwowych na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana w Krakowie oraz w bazie treningowej zlokalizowanej w Myślenicach. Dodatkowe logotypy pojawią się również na autokarze klubowym oraz we wszelkich oficjalnych materiałach marketingowych klubu. W ramach podpisanej umowy do Rady Nadzorczej Białej Gwiazdy zostanie powołany nowy członek wskazany przez ORLEN OIL. To ustalony element wspólnych negocjacji, udowadniający, że przedstawiciel Sponsora również będzie obecny podczas wszystkich istotnych decyzji podejmowanych w klubie w najbliższej przyszłości.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Angażując się w sponsoring Wisły Kraków, Spółka ORLEN OIL chce jak najlepiej wywiązywać się z roli odpowiedzialnej firmy i pracodawcy, członka społeczności oraz dobrego sąsiada. Firma posiadająca swoje zakłady przemysłowe w Trzebini oraz w Jedliczu niejednokrotnie udowadniała, jak ważne dla niej są działania, które odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności i niosą za sobą realne zmiany w życiu ludzi, do których są kierowane. Jako krajowy lider środków smarnych firma zdaje sobie również sprawę z odpowiedzialności wynikającej ze wsparcia różnych dyscyplin sportowych, które pozytywnie oddziałują na miliony Polaków, dostarczając pozytywne emocje, które przekładają się bezpośrednio na postrzeganie marki. Aktywność sponsoringowa ORLEN OIL wpisuje się w działania realizowane w ramach Grupy ORLEN ukierunkowane na wsparcie najmłodszych poprzez promowanie sportu amatorskiego oraz zdrowego stylu życia. Właśnie takie działania z obszaru CSR również będą stanowić przedmiot współpracy z klubem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PKN ORLEN – jako najbardziej zaangażowany Sponsor polskiego sportu – prowadzi działania na terenie całego kraju. Koncern wspiera między innymi Lechię Gdańsk oraz Wisłę Płock. Współpraca z Wisłą Kraków ma zatem dodatkowo wymiar symboliczny i sprawia, że PKN ORLEN jest teraz obecny w polskiej piłce niezależnie od szerokości geograficznej – od północy, przez centralną Polskę, aż po jej południowe rejony. Tym bardziej, że w 2020 roku PKN ORLEN był partnerem piłkarskiej Ekstraklasy, dzięki czemu logo ORLEN było widoczne na wszystkich stadionach drużyn występujących w najwyższej klasie rozgrywkowej, w transmisjach telewizyjnych czy w mediach społecznościowych. Partnerstwo obejmowało 191 spotkań ligowych, które na stadionach obejrzało prawie 793 tys., a przed telewizorami – niemal 26 milionów widzów. PKN ORLEN prowadzi działania nie tylko we własnym zakresie, ale także za pośrednictwem spółek, co ma szczególne znaczenie w miejscach, w których znajdują się główne siedziby lub zakłady produkcyjne. W ten sposób już od lat Energa – spółka Grupy ORLEN – jest Sponsorem Lechii Gdańsk. W tym czasie klub z Trójmiasta zdobył m.in. Puchar Polski oraz Superpuchar Polski. Kolejny dowód na to, że PKN ORLEN priorytetowo traktuje kwestię aktywnego uczestnictwa w życiu lokalnej społeczności, jest status Sponsora Strategicznego Wisły Płock – Koncern finansuje klub niezwykle istotny dla miasta i całego regionu. Realizacja celów biznesowych spółki idzie w parze ze społeczną odpowiedzialnością, bowiem PKN ORLEN nieustannie dokłada wszelkich starań, aby odpowiednie warunki do rozwoju zagwarantować młodym sportowcom – teraz także tym szkolącym się w ramach Akademii Wisły Kraków. Tylko w 2020 roku ze wsparcia Koncernu skorzystało 327 tys. dzieci i młodzieży w całym kraju.