Jak promować akcję szczepień przeciwko Covid-19 i dotrzeć do nowych osób, które do tej pory nie znalazły czasu na zapisanie się na szczepienie? Kancelarią Prezesa Rady Ministrów oraz Narodowy Fundusz Zdrowia PRCH zdecydował, że duże szanse na przyspieszenie akcji #OstatniaProsta dają centra handlowe, w których, po zdjęciu obostrzeń, dynamicznie rośnie liczba klientów.
Obliczono, że centra handlowe mogą zapewnić wielomilionowe dotarcie z informacjami o szczepieniach. Już teraz takie miejsca promują odpowiedzialne zachowania podczas zakupów i są przystosowane do przyjmowania zainteresowanych, gdyż nadal obowiązują w nich zasady poprawiające bezpieczeństwo klientów (m.in. nakaz noszenia maseczek).
Zobacz również
– Centra handlowe są usytuowane w dogodnych miejscach, doskonale skomunikowane oraz rozpoznawalne wśród lokalnych społeczności. To miejsca zintegrowane z tkanką miast i lokalnym środowiskiem – mówił Jan Dębski, prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych.
PRCH podała, że zwróciła się już do właścicieli i zarządców centrów handlowych z zaproszeniem do włączenia się do akcji. Udział w akcji promocyjnej pro bono zadeklarowało dotychczas ponad 90 obiektów, które w sumie miesięcznie odwiedza ponad 24 mln osób. Na razie jednak funkcjonuje 8 punktów, ale w najbliższym czasie planowana jest organizacja co najmniej kilkunastu kolejnych na terenie całej Polski. Część z nich zacznie działać jeszcze w czerwcu.
PS.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W promocję szczepień włączyły się także marki. M.in. McDonald’s wprowadził działania mające na celu zachęcenie do szczepień i zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat szczepionek przeciw koronawirusowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing