Wisdrop jest nową na polskim rynku platformą edukacyjną w modelu subskrypcyjnym, skierowaną głównie do marketerów i osób zajmujących się marketingiem, produktem i zarządzaniem w firmach i agencjach mediowych. Za jej powstanie odpowiedzialna jest grecka agencja badawcza Braincandy, składająca się ze specjalistów ds. badań z ponad 20 letnim stażem. Pierwotnie Wisdrop wystartował na rynku greckim kilka lat temu, jednak jego twórcy zdecydowali się na ekspansję zagraniczną i jako pierwszy kraj wybrali Polskę. Dostępny jest on zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych.
Głównym zadaniem Wisdrop jest pomoc marketerom w przewidywaniu zmian rynkowych i konsumenckich i w oparciu o to podejmowanie dalszych działań. – Ideą stojącą za Wisdrop było stworzenie platformy, która na bieżąco śledziłaby ważne informacje rynkowe i prezentowała je w sposób odpowiedni dla biznesu, angażujący, skłaniający do działania i tworzący przewagę konkurencyjną – mówi Stamatis Kantzas z agencji Braincandy, twórcy platformy.
Zobacz również
Największą korzyścią z wykorzystania Wisdrop jest dostęp do gotowych, opracowanych przez specjalistów informacji i danych. Obecnie marketerzy tracą mnóstwo czasu i sił na przeglądanie setek raportów, badań i statystyk w poszukiwaniu tych kilku danych, które realnie przydadzą im się do podejmowania decyzji i dalszych działań. Dzięki Wisdrop nie muszą już tego robić, a dodatkowo mogą zaoszczędzić na zlecanych przez siebie kosztownych badaniach rynkowych, ponieważ platforma oferuje holistyczną i skondensowaną wiedzę o konsumencie i rynku, przystępną dla każdego. Treści obejmują szeroki zakres, w tym m.in. badania dotyczące trendów, nawyków, postaw i stylu życia konsumentów, zrównoważonego rozwoju, CSR, customer experience, e-commerce, zachodzących zmian rynkowych, czy też wpływu znanych celebrytów i influencerów. Należy jednak podkreślić, że użytkownik nie zostaje zalany całą masą contentu, tylko wybranymi, przefiltrowanymi i najważniejszymi raportami i badaniami z konkretnych branż i obszarów działania, które faktycznie może wykorzystać w podejmowaniu strategicznych decyzji.
– Naszym celem jest uchronienie marketerów przed marnowaniem czasu na niekończące się raporty i bezużyteczne dane. Wykorzystane przez nas podejście polega na tym, aby wiedza była skondensowana, zwięzła i możliwa do natychmiastowego zastosowania. – tłumaczy Stamatis Kantzas z Braincandy.
Na platformie cyklicznie publikowane są najnowsze informacje i dane dotyczące rynku i konsumentów w formie raportów, opracowań, czy webinarów. Raporty dostępne są zarówno w formie skróconej, opracowanej przez zespół Braincandy, jak i w wersji oryginalnej. Co jest niezwykle istotne, agencja Braincandy samodzielnie prowadzi w Polsce wiele badań, z których raporty i wnioski dostępne są wyłącznie dla użytkowników Wisdrop. Przykładem może być chociażby niedawne badanie dotyczące zrównoważonego rozwoju.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach Wisdrop dostępne są także treści dotyczące wiedzy ogólnie dostępnej i przydatnej w danej branży, opracowane i skondensowane przez specjalistów z Braincandy, dzięki czemu niezależnie od stanowiska w organizacji, każdy znajdzie tu dla siebie informacje, które pomogą mu w pracy i rozwoju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Netflix badań rynkowych”
Głównym atutem Wisdrop oprócz jakości samych treści jest sposób ich prezentowania. Platforma swoim wyglądem i łatwością użytkowania przypomina Netflixa, co jest dużym plusem i wyróżnikiem wśród innych tego typu rozwiązań.
Analogicznie do wspomnianego Netflixa, treści na platformie publikowane są w ramach głównych sekcji, dostępnych z poziomu intuicyjnego paska nawigującego. Na stronie głównej wyświetlany jest różnorodny content podzielony na kilkanaście kategorii, jak np. ostatnio dodane, najbardziej popularne, technologia, digital, usługi, rozrywka, bankowość, finanse, ubezpieczenia, automotive, retail, telekomy, zdrowie i uroda, podróże, usługi chmurowe, public / social.
W drugiej sekcji zatytułowanej Ad Scores prezentowane są rankingi kampanii reklamowych z ostatniego kwartału, oceniane przez specjalistów z Braincandy.
Natomiast trzecia sekcja zawiera prywatną bibliotekę raportów uploadowanych przez użytkownika.
Aby nie przegapić żadnych nowych i ważnych treści, platforma umożliwia włączenie i wyłączenie powiadomień otrzymywanych w jej ramach, jak i powiadomień mailowych. Preferencje powiadomień można dowolnie zmieniać w menu ustawień.
Jeśli chodzi o warunki korzystania z platformy, Wisdrop oferuje aż 5 różnych planów abonamentowych w przedziale od 179 euro do 1699 euro. Jednak ze względu na to, że platforma dopiero startuje w naszym kraju, dla pierwszych klientów dostępne są zniżki.
Wisdrop stale się rozwija. Co jest ważne, twórcy platformy stale analizują zarówno jej statystyki, jak i zachowania użytkowników i ich opinie, w celu ulepszania narzędzia i zapewnienia jeszcze ciekawszej, przydatnej i angażującej treści. Więcej na temat Wisdrop możesz dowiedzieć się na stronie wisdrop.com.
Artykuł powstał we współpracy z Wisdrop.