Badania przeprowadzone w Australii pokazują, że aż 79% kierowców odczuwa lęk podczas uczestniczenia w ruchu drogowym. Ponad połowa badanych wyznała, że obawia się wykonania manewru, natomiast największy lęk budzi parkowanie równoległe.
Volkswagen rusza z kampanią, w której obrazuje powszechne lęki związane z manewrami na drodze, jako sceny z horrorów. Seria plakatów została stworzona na wzór kadrów z filmów grozy, które opatrzone są wymownymi tytułami. Każdy podpis odnosi się do demonizowanych przez kierowców sytuacji drogowych. Wśród nich pojawiają się m.in. manewry na dużych rondach, włączanie się do ruchu na autostradzie czy pojawienie się pieszego na drodze. Autorem plakatów jest kanadyjski artysta – Matt Ryan Tobin, który współpracował z Disneyem, Marvelem i Warner Brothers.
Zobacz również
Kampania powstała w związku z wypuszczeniem na rynek nowego samochodu VW Tiguan. Auto ma w swoim wyposażeniu inteligentny system IQ Drive, który wspomaga kierowcę podczas jazdy. Nowoczesne technologie stanowią rozwiązanie dla kierowców, w których wspomniane sytuacje drogowe budzą lęk. Przesłanie jest jednak kierowane do wszystkich uczestników ruchu drogowego – nawet tych, którzy twierdzą, że nie odczuwają podobnych lęków za kierownicą. Dyrektorzy kreatywni DDB Sydney – Tim Woolford i Tommy Cehak wpisują się w to grono, twierdząc, że nie boją się prowadzić. Jednak ich zdaniem duże zagrożenie na drodze stwarzają sami kierowcy, którzy często są rozproszeni przez telefony.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dopełnieniem serii plakatów jest krótki film, który wpisuje się w klimat kampanii, przypominając zwiastun horroru. Klip został wyreżyserowany przez Bruce’a Hunta z Revolver. Zintegrowana kampania jest częścią platformy „Życie jest lepsze w Volkswagenie” i jest prowadzona w telewizji, Internecie, OOH, radiu i na portalach społecznościowych.