Marka Fagor z Grupy Amica rozpoczyna współpracę sponsorską z żeńską drużyną piłki nożnej Olympique Lyon. Tym samym polski producent AGD został partnerem kolejnego, po hiszpańskim Atletico Madryt, utytułowanego klubu. Kontrakt będzie obowiązywać przez trzy następne sezony, do końca czerwca 2024 roku. Dodatkowo Fagor Electrodomestico podjął 3-letnią współpracę indywidualną z jedną z najlepszych piłkarek na świecie – Norweżką Adą Hegerberg występującą właśnie we francuskim klubie.
Umowę sponsorską z klubem Olympique Lyon podpisał Christophe Belmont, dyrektor generalny francuskiej spółki Sideme S.A. należącej do Grupy Amica. Zawarty kontrakt pozwoli firmie dotrzeć z przekazem komunikacyjnym oraz marketingowym do potencjalnych nabywców marki Fagor we Francji, wspierając jej rozwój na tamtejszym rynku. Piłkarki Olympique Lyon wielokrotnie zdobyły mistrzostwo Francji i triumfowały w Lidze Mistrzyń.
Zobacz również
– Żeńska drużyna Olympique Lyon ma olbrzymi potencjał komunikacyjny. Na co dzień tylko w mediach społecznościowych dociera do ponad 7,5 mln fanów, m.in. dlatego jestem przekonana, że ta współpraca otwiera przed nami wiele nowych możliwości na tamtym rynku – mówi Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes Grupy Amica.
Wybór partnera we Francji również nie jest przypadkowy i wpisuje się w dotychczasowe działania wizerunkowe związane z marką.
– Olympique Lyon to klub z wieloma sukcesami na koncie, ale również z silnymi aspiracjami na przyszłość, których realizację będziemy mogli wesprzeć dzięki naszej marce Fagor. Po podpisaniu podobnej umowy partnerskiej z żeńską sekcją Atletico Madryt w Hiszpanii w kwietniu tego roku, to kolejny krok milowy w rozwoju naszej marki w Europie Zachodniej – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Logotyp Fagor będzie eksponowany m.in. na oficjalnych strojach sportowych, a także na bandach LED podczas spotkań Olympique Lyon w ramach rozgrywek ligi francuskiej oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Identyfikacja marki pojawi się również w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Logo sponsora będzie wykorzystywane w wywiadach, sesjach zdjęciowych piłkarek i aktywacjach konsumenckich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Komunikacyjnie zależy nam także na wspieraniu umacniającego się w Europie fempowermentu, czyli megatrendu równościowego, który pokazuje, że kobiety są silne i mogą realizować swoje zawodowe aspiracje na równi z mężczyznami. Jestem pewien, że to właściwy kierunek dla naszej marki również we Francji – dodaje Paweł Rydz.
Żeńska drużyna Olympique Lyon została założona w 1970 roku. Jej piłkarki są wielokrotnymi zdobywczyniami Pucharu Francji i zwyciężczyniami Mistrzostw Francji. W sierpniu 2020 roku po raz piąty z rzędu i po raz siódmy w historii wygrały Ligę Mistrzyń UEFA. Ada Hegerberg natomiast to norweska piłkarka reprezentująca barwy Olympique Lyon, indywidualnie uhonorowana tytułem najlepszej piłkarki świata w roku 2018, wybierana także najlepszą piłkarką Europy w latach 2016-2019. Do dziś dzierży rekord strzelonych bramek w rozgrywkach Ligi Mistrzyń (53 gole).
Wcześniej, w kwietniu 2021 roku, umowę sponsorską o podobnym zakresie współpracy Grupa Amica podpisała z hiszpańskim klubem żeńskim Atletico Madryt. Na jej mocy logotyp Fagor ma zagwarantowaną ekspozycję m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej, rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, Pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej Ligi Mistrzyń. Kontrakt obowiązuje do zakończenia sezonu 2023-2024.
Klub piłkarski Atletico de Madrid został założony w Madrycie w 1903 r. i jest jednym z najbardziej uznanych klubów piłkarskich w historii futbolu. Żeńska drużyna Atletico w swoim dorobku posiada trzy tytuły Mistrzowskie w Hiszpanii, zdobyte kolejno w latach 2016–2018, jak również aktualne trofeum Superpucharu Hiszpanii wywalczone pomimo pandemii pod koniec stycznia br. Piłkarki Atletico Madryt cieszą się niezwykłą popularnością w skali kraju (druga drużyna w Hiszpanii pod względem liczby fanów i śledzących na mediach społecznościowych), do klubu należy także światowy rekord we frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej – 60 739 widzów na meczu z piłkarkami FC Barcelona.