Producent popularnych chipsów ziemniaczanych, współpracując z Fundacją UEFA, organizacją piłkarską Streetfootballworld i producentem sztucznej murawy GreenFields, podejmuje działania na rzecz zrównoważonego środowiska. Puste opakowania po chipsach zostaną przetworzone i wykorzystane przy budowie pięciu boisk do piłki nożnej. Firma zobowiązuje się także do utrzymania boisk i pomocy przy wszelkich naprawach, które będą przeprowadzane przy zerowej emisji netto dwutlenku węgla
Lay’s, w ramach projektu RePlay, zamierza wykorzystywać torebki po chipsach, dając im drugie życie. Dzięki współpracy firmy z lokalną społecznością, organizacjami i producentem sztucznej murawy, opakowania są zbierane, rozdrabniane i przekształcane w specjalne granulki. Następnie materiał, zwany Ecocept, przekształca się w warstwę spodnią znajdującą się pod murawą. Szacuje się, że takie boiska mają żywotność do 10 lat.
Zobacz również
Lokalizacje dla boisk wybrała organizacja Streetfootballworld, która od lat zajmuje się wspieraniem dzieci i młodzieży, wykorzystując potencjał, jaki daje piłka nożna. Pierwsze takie boisko powstało w Tembisa w RPA, a do końca 2021 roku kolejne pojawią się w Brazylii, Rosji, Turcji i Wielkiej Brytanii.