Z ankiety przeprowadzonej przez Grupę Domodi wynika, że aż 87% badanych korzysta z kodów rabatowych podczas zakupów modowych. Niemal jedna czwarta z nich robi to raz w miesiącu (24%) lub nawet kilka razy w miesiącu (23%). Przy użyciu tego typu zniżek najchętniej kupujemy odzież (54%), następnie obuwie (36%) i dodatki (10%).
O ile z punktu widzenia właściciela sklepu kod rabatowy spowoduje zmniejszenie zysków z przedmiotów objętych kampanią kuponową, to jednak zalet takiego działania może być znacznie więcej i w dłuższej perspektywie dają one szansę na poprawienie wyników finansowych firmy. Mowa tutaj np. o możliwości wprowadzenia nowych klientów do sklepu, czy też przywrócenia tych, przez jakiś czas nieobecnych. Najważniejsze jednak na początek jest zbudowanie właściwej strategii do osiągnięcia wyznaczonego wcześniej celu.
Zobacz również
Sklepy internetowe i newslettery najczęściej wskazywanymi źródłami nowych kodów rabatowych
Dokładnie 1/4 respondentów badania Grupy Domodi wybrało sklep internetowy jako główne źródło informacji o nowej zniżce. Niewiele mniej, bo 23% badanych dowiaduje się o nich z newsletterów, które otrzymują na skrzynkę mailową. 33% badanych natrafia na tego typu zniżki przypadkowo, a aż 23% szuka ich celowo.
– Zniżki w postaci kodów rabatowych mogą stać się dla sklepów wartościowym źródłem wiedzy na temat skuteczności poszczególnych kanałów promocji oraz działań marketingowych. Dają możliwość sprawdzenia, które z nich generują największy ruch, czy prowadzą do konwersji. Sklep jest w stanie analizować swoje akcje rabatowe, oznaczając je odpowiednimi kodami. Odpowiednia interpretacja zebranych wyników może doprowadzić nas do wniosków, dotyczących przykładowo wysokości dochodu z poszczególnych źródeł i wskaże nam te najkorzystniejsze – komentuje Martyna Głowińska-Gryglewska, marketing & PR manager w Grupie Domodi.
Kody rabatowe okazją do oszczędzania
Kody rabatowe mają wiele postaci, mogą być na przykład zniżką w formie wartości procentowej, którą za najatrakcyjniejszą uznało 31% respondentów, czy określonej kwoty, lubianej przez 24% badanych. Czasami sklepy zapewniają klientom darmową dostawę. Tego typu benefit wybrało 23% ankietowanych. Te oraz pozostałe opcje przedstawione na wykresie dają klientom możliwość zakupów w niższych cenach, co prawie wszyscy ankietowani (98%) uznali za dobry sposób oszczędzania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wyniki raportu prezentują również ciekawy insight dotyczący podejścia badanych do korzystania z kodów rabatowych. Mianowicie, jeśli dany produkt w sklepie wyjątkowo podoba się badanym, wówczas nie zawsze są chętni, by poczekać, aż zacznie obowiązywać na niego promocja. 16% badanych robi zakupy od razu, a do czasu obowiązywania rabatu jest w stanie wstrzymać się 1/3 respondentów (33%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z proponowanych przez marki kodów rabatowych możemy korzystać w każdym miejscu i czasie. Także w serwisie Domodi.pl i Allani.pl na bieżąco pojawiają się nowe oferty promocyjne. Trwająca obecnie akcja Summer Sale skupia największe rabaty na letnie kolekcje z kilkuset sklepów i jest doskonałą okazją do uzupełnienia letniej garderoby.
W ankiecie online, przeprowadzonej w dniach 1-30.06.2021, wzięło udział 100 respondentów z Polski (n=100).