„Pij więcej”… aby zapobiec upojeniu. Pernod Ricard w nowej kampanii zachęca do odpowiedzialnego imprezowania

„Pij więcej”… aby zapobiec upojeniu. Pernod Ricard w nowej kampanii zachęca do odpowiedzialnego imprezowania
Producent wysokoprocentowych alkoholi rozpoczął nową, międzynarodową kampanię w ramach inicjatywy Responsible Party. Jej celem jest rozwiązanie problemu upijania się na imprezach – według producenta wystarczy pić więcej wody.
O autorze
1 min czytania 2021-08-02

W miarę jak nasze życie społeczne stopniowo wraca do normy, znów trzeba przypominać o konsekwencjach nadużywania alkoholu w klubach, na koncertach, czy innych imprezach masowych, za którymi tak bardzo tęskniliśmy przez czas lockdownu. Po odzyskaniu wolności niektórzy mogą „zachłysnąć” się wolnością i możliwością zabawy w szerszym gronie, a wówczas nietrudno o nieprzyjemne sytuacje, które towarzyszą zakrapianym spotkaniom.

Francuska kompania alkoholowa Pernod Ricard (właściciel m.in. takich marek jak Chivas, The Glenlivet, Wyborowa, Ballantines czy Malibu) postanowiło w tym celu uruchomić odważną kampanię, za której wykonanie była odpowiedzialna agencja Buzzman.

Kampania opiera się na głównych motywach programu Responsible Party i dotyka problemu młodych konsumentów, którzy łatwiej tracą kontrolę podczas spożywania alkoholu i tym samym mogą szybciej doprowadzić się do stanu upojenia. Jednak chęć zabawy i ponownej integracji jest czasem silniejsza od rozsądku, a całkowite odradzanie sięgania po alkohol wydaje się pobożnym życzeniem. Dlatego hasłem kampanii Pernod Ricard jest „Pij więcej” – jednak, co ważne, to słowa nie odnoszą się do alkoholu, ale do wody, która ratuje nas nie tylko podczas upałów, ale także podczas imprez.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania jest skierowana przede wszystkim do generacji Z i to właśnie jej przedstawiciele są bohaterami spotu reklamowego będącego częścią kampanii. W wideo widzimy młodych ludzi podczas wstydliwych i szkodliwych dla nich sytuacji będących efektem upojenia alkoholowego. Te sceny w ciekawy sposób korespondują z pojawiającym się hasłem „Drink more”, ale cały kontekst reklamy zostaje ujawniony dopiero na końcu produkcji.

– Ta ambitna kampania odzwierciedla nowy, cyfrowy wymiar naszego programu Responsible Party. Zwracając się do młodych dorosłych z całego świata, znacząco rozszerzymy zasięg naszego przesłania – mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny Pernod Ricard.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Responsible Party to program, który odniósł ogromny sukces – od momentu jego uruchomienia dotarł do ponad 450 000 studentów w 33 krajach. Działanie kampanii potwierdzają statystyki – aż 88% respondentów uznało przekaz za przydatny, a 61,4% stwierdziło, że wpłynął on pozytywnie na ich nawyk picia. 74,5% ankietowanych stwierdziło, że promowanie picia wody i w ogóle odpowiedzialnego imprezowania są z ich perspektywy wartościowe i istotne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się