EasyJest, mając świadomość negatywnego wpływu transportu lotniczego na środowisko, stara się wprowadzać coraz więcej ekologicznych rozwiązań. W programie Travel Better firma w pierwszej kolejności skupia się na ograniczeniu emisji dwutlenku węgla z paliwa używanego podczas lotów. Kolejnym proekologicznym działaniem firmy jest produkcja innowacyjnych strojów dla pilotów i pracowników pokładowych. Uniformy będą uszyte z materiału wyprodukowanego z plastikowych butelek.
Każdy uniform pracownika easyJet zostanie wykonany z 45 butelek plastikowych. Oznacza to, że w ciągu pięciu lat projekt będzie w stanie ochronić środowisko przed 2,7 mln odpadów w postaci zużytych butelek plastikowych. Produkcja odzieży z takiego materiału oznacza także zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 75 procent.
Zobacz również
Dodatkowo zmienią się także detale dotyczące strojów pracowników easyJet. Plastikowe guziki zostaną zastąpione metalowymi, natomiast kołnierzyki będą modelowane dzięki tekturowym, a nie plastikowym usztywniaczom. Załoga samolotu będzie przechowywała swoje uniformy w pokrowcach wykonanych z materiałów biodegradowalnych.
Produkcją innowacyjnych strojów zajmie się firma Tailored Image z Irlandii Północnej. Nowe uniformy mają być nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale także bardziej wytrzymałe i wygodniejsze dzięki większej elastyczności materiału. Nowe stroje mają trafić do pracowników easyJet już w sierpniu tego roku i według zapowiedzi producenta, mają służyć im znacznie dłużej niż dotychczasowe stroje.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
EasyJest to nie jedyna firma lotnicza, która wprowadziła ostatnio innowacje w związku ze strojami służbowymi swoich pracowników. SkyUp, czyli największa ukraińska linia lotnicza całkowicie odmieniła zestawy strojów stewardes, tym samym znacznie wpływając na wygodę swoich pracownic. Kobiety mogą pracować w luźnych garniturach i sportowych butach. Odtąd ukraińskie stewardesy mogą poczuć się przede wszystkim komfortowo w strojach, w których nieraz spędzają nawet kilkanaście godzin na pokładzie samolotu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing