Spot można zobaczyć w godz. 7:00-11:00 oraz 15:00-19:00 na 83 ekranach na dworcach PKP: Warszawa Centralna, Wrocław Główny, Łódź Fabryczna, Gdynia Główna, Bydgoszcz Główna, Lublin, Katowice Główne, Kraków Główny, Opole Główne, Kielce, Kołobrzeg, Poznań Główny i Toruń Główny. Aktywiści Otwartych Klatek chcą zwrócić uwagę podróżnych na cierpienie kurczaków brojlerów, których w Polsce na mięso zabija się ponad miliard rocznie, a liczba ta stale wzrasta.
– Kury hodowane na mięso żyją jedynie 6 tygodni. W tym czasie masa ich ciała rośnie w gwałtownym tempie, przez co ptaki narażone są na liczne choroby i urazy. Nasz spot jest krótki, ale dosadny. Mamy nadzieję, że wywoła refleksję u podróżnych i zachęci ich do wsparcia naszej kampanii i pomocy kurczakom brojlerom – mówi Monika Kowalska, specjalistka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Zobacz również
Otwarte Klatki od kilku lat działają na rzecz poprawy warunku chowu kurczaków zachęcając firmy do podpisania deklaracji ECC (European Chicken Commitment), zakładającej pozyskiwanie mięsa z kurczaka z hodowli o wyższym standardzie. Oświadczenie zakłada m.in. zmniejszenie zagęszczenia na fermach, rezygnację ze sztucznie wyselekcjonowanych ras szybko rosnących, zapewnienie kurom dostępu do naturalnego światła i grzęd oraz odejście od metod uboju zwierząt, sprawiających zbędny ból.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Spot Otwartych Klatek będzie można zobaczyć do 1 września. Kampanię można wesprzeć podpisując petycję: https://otwarteklatki.pl/petycje/frankenkurczak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing