Nauczyliśmy się już recyklingować ubrania, ale co z pozostałymi tekstyliami? Wielu z nas nadal nie wie, co robić ze zużytymi ręcznikami, dywanami czy poszewkami. Problemem jest również przetwarzanie pościeli wypełnionej pierzem lub puchem. Okazuje się jednak, że również tym rzeczom możemy dać drugie życie.
Dowodem na to jest obecnie testowany projekt IKEA, w którym klienci są zachęcani do przynoszenia swoich starych lub nieużywanych poduszek i kołder. Belgijski oddział szwedzkiej sieci meblowej zamierza odświeżać i przywracać dawny blask zużytym tekstyliom – pierwszym krokiem będzie dokładnie wypranie i zdezynfekowane pościeli, a następnie ponowne wprowadzenie jej do sprzedaży detalicznej. Dzięki temu sieć nie musi produkować aż tak dużej liczby całkowicie nowych produktów i tym samym ogranicza swój ślad węglowy.
Zobacz również
– Aby osiągnąć ten cel, ograniczamy ilość odpadów, oferujemy usługi, które pomagają przedłużyć żywotność naszych produktów i inwestujemy jak najwięcej w produktach cyrkularnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu lub materiałów odnawialnych – mówi Nathalie Van Edom, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA, której celem jest być firmą działającą w 100 proc. o obiegu zamkniętym do 2030 r.
Warto zaznaczyć, że dzięki temu programowi korzyść odnosi nie tylko środowisko, ale również konsument – sieć obiecuje, że dla każdego, kto we wrześniu przyniesie do sklepów IKEA w Belgii poduszkę lub kołdrę, zostanie przeznaczony kupon rabatowy w wysokości 15 procent. Będzie można go zrealizować przy następnym zakupie wyrobów tekstylnych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Belgia jest pierwszym krajem, który testuje innowacyjny program, na razie przez najbliższe pół roku. Po tej fazie program może zostać rozszerzony na inne kraje europejskie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Jeśli jako konsumenci chcemy dbać o planetę, musimy przede wszystkim mniej kupować i wykorzystywać to, co mamy już pod ręką. IKEA podpowiada, jak na nowo wykorzystać ich topowe produkty.
PS 2
IKEA wystartowała z kampanią zwracającą uwagę, że w domowym życiu najbardziej liczą się relacje z najbliższymi i przeżywanie emocji. O inne rzeczy w domu, przedmioty, które w nieuchwytny sposób pomagają skupić się na tym co najważniejsze, zadba IKEA.