Innowacyjny system zarządzania budżetami marketingowymi wykorzystujący technologię machine learning umożliwia wydawanie rekomendacji opartych na przewidywaniach utworzonych na danych sprzedażowych pozyskiwanych z wielu źródeł z określonym prawdopodobieństwem sukcesu.
Celem projektu jest stworzenie modelu predykcyjnego określającego optymalny ze względu na ROI rozkład budżetu marketingowego i przewidywane wartości zwrotu z inwestycji w poszczególnych kanałach.
Zobacz również
Dzięki planowanym pracom badawczo-rozwojowym Agencja Whites stworzy innowacyjny proces. Będzie on polegał na świadczeniu usługi planowania budżetów marketingowych dla klientów w ramach podejścia marketingu 360 oraz ich podziału między poszczególne kanały. Będzie to jeden z elementów oferty dla klientów zainteresowanych usługą strategiczną, polegającą na planowaniu obecności w Internecie.
Wdrożenie rozwiązania zoptymalizuje czas przygotowania i planowania strategii. Z punktu widzenia klienta spadnie ryzyko poniesienia wydatków na nieskuteczne działania marketingowe.
– Źródłem każdej z naszych innowacji jest potrzeba klienta lub specjalisty, który chce dostarczyć swojemu klientowi jak najlepszą usługę. W tym przypadku jest to szczególnie widoczne, bo projekt łączy wszystkie nasze działy poprzez powiązanie eksperckiej wiedzy specjalistów SEO, growth, social, content z danymi, które w digital marketingu są szczególnie bogate. Dzięki temu możemy podejść strategicznie i całościowo do budżetu marketingowego klienta i optymalnie dostosować nakłady na poszczególne działania do estymowanych przychodów. Zaawansowane technologie w połączeniu z doświadczeniem ekspertów, czyli kompleksowe rozwiązanie analityczno-predykcyjne oparte na big data i deep learningu oraz ludzkie doświadczenie w obsłudze marketingowej, pozwolą opracować nam rozwiązanie konkurencyjne na skalę światową – mówi Agnieszka Zawadzka, head of research & development w agencji Whites.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Opracowane rozwiązanie będzie bazować na gromadzeniu i przetwarzaniu danych elektronicznych ze źródeł takich jak: API Google Analytics, API Facebook, LinkedIn, Twitter, CRM klienta, pliki csv.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nasi obecni klienci, zwłaszcza korporacyjni, coraz częściej kupują usługę strategiczną, polegającą na planowaniu obecności w internecie, a nie poszczególne usługi typu „obsługa Google Ads”. Zamierzamy ulepszyć tę usługę, oferując podziały budżetów oparte na predykcjach. Dzięki temu: klient oszczędza część nieskutecznych wydatków marketingowych, a nasi eksperci oszczędzają czas na planowanie strategii. – mówi Marcin Kubik, head of client service, Whites.
Projekt otrzymał dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w kwocie 3 376 625 zł, ze swojej strony Agencja Whites zainwestuje taką samą kwotę.