Offline nie umiera, 5G i komunikowanie rzeczy trudnych, czy hejt jako zjawisko powszechne – to tylko kilka z tematów, które zostaną poruszone podczas XXI edycji Kongresu Public Relations. Największe wydarzenie branży, w którym weźmie udział około 200 specjalistów i ekspertów rozpocznie się już za 7 dni. Będziemy dyskutowali o aktualnych trendach, potrzebach oraz wyzwaniach, z którymi muszą się mierzyć przedstawiciele branży.
W dniach 16 i 17 września w Rzeszowie odbędzie się XXI edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. To również druga edycja podczas której dyskutujemy o nowych wyzwaniach branży w czasie pandemii. Zarówno w ubiegłym roku, jak i obecnie organizatorzy zdecydowali się na realizację Kongresu w formule hybrydowej. Wydarzenie jest przykładem tego, że nawet w trudnym pandemicznym czasie, przy zachowaniu wymaganych prawem procedur można organizować w sposób bezpieczny branżowe konferencje.
– Branża eventowa powoli łapie oddech. Po ponad roku zamknięcia, znów mamy możliwość spotykania się na różnego rodzaju wydarzeniach. Nowe technologie, dzięki którym mogliśmy w ubiegłym roku organizować eventy online, niewątpliwie zostaną z nami na dłużej, ale nawet najlepszy obraz 4K nie zastąpi emocji i wymiany energii, której doświadczamy w trackie spotkań na żywo – mówi Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas Kongresu wystąpi ona z prelekcją pn. „Wróćmy do podstaw, czyli o społeczności w działaniach public relations”. – Ze względu na panującą sytuację zdecydowaliśmy się na organizację wydarzenia w formule hybrydowej. Będziemy ponownie gościć w Rzeszowie blisko 200 uczestników. To pokazuje jak ważna i pożądana jest możliwość spotkania się, rozmowy na żywo i wymiany doświadczeń, których w ostatnim czasie zdobyliśmy naprawdę wiele – dodaje Dr hab. prof. UW Dariusz Tworzydło, pomysłodawca oraz organizator Kongresu.
Zobacz również
Uczestnicy XXI edycji wydarzenia będą mieli możliwość wysłuchać wielu wystąpień i debat podczas których poruszane będą najbardziej aktualne tematy związane z branżą. Jeden z paneli, którego partnerem merytorycznym zostało Polskie Stowarzyszenie Public Relations, będzie poświęcony roli kobiet w PR. Na temat możliwości i wyzwań, przed którymi stają panie w public relations wypowiedzą się same zainteresowane – 6 kobiet od lat zajmujących się PR-em: Joanna Piwowarczyk, Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej Orange Polska, Joanna Kącka, Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi, Justyna Oracz, Head of communications Fantasyexpo Sp. z o.o., Żaneta Czyżniewska, Członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i doktorantka SGH, Marta Andreasik, PR Manager Huuge Games oraz Beata Kopczyńska, Regionalny rzecznik prasowy ZUS Województwa Śląskiego. W pierwszym dniu Kongresu odbędzie się również Gala rozdania nagród Konkursu PR Wings. Projekt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Podczas XXI edycji Kongresu specjaliści PR będą dyskutować o możliwościach i zagrożeniach jakie niesie aktywność w sieci. Budowanie marki w Internecie stało się biznesowym must have – jak bardzo istotnym – pokazał czas pandemii. Dzisiaj Polacy szukają inspiracji, informacji o firmach i ich produktach/usługach głównie w Internecie. Rosnąca rola Digital PR wynika z potrzeby tworzenia umiejętnej komunikacji z odbiorcą i budowania spójnego wizerunku marki w Internecie. – Digitalizacja dotyka dziś praktycznie każdej dziedziny naszego życia. W komunikacji spowodowała dynamiczne zmiany, do których firmy musiały się dostosować, aby rozwijać swoje marki. Totalizator również doświadczył tych zmian. W ostatnich latach obserwujemy mocny rozwój e-sportu, który otworzył nowe możliwości komunikacji marki i docieranie do nowych, zaangażowanych grup odbiorców – mówi Aida Bella, dyrektor biura rzecznika prasowego Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Kongresu.
Digitalizacja zapewnia markom wiele możliwości i narzędzi do budowania wizerunku, ale daje też płaszczyznę działania hejterom, pozwala na tworzenie fake newsów. Adam Łaszyn, który podczas Kongresu poprowadzi debatę dotyczącą hejtu, w swojej książce e-Kryzys stwierdził, że każda osoba czy instytucja będąca aktywnym użytkownikiem sieci, w końcu doświadczy tego zjawiska. W Internecie, gdzie każdy czuje się anonimowy łatwo jest też stworzyć i dystrybuować fałszywą informację. Dlatego tak ważne jest, aby specjaliści PR umieli poruszać się w digitalowej rzeczywistości i umiejętnie reagować na fałszywe plotki czy ataki hejterów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations będzie okazją do wymiany doświadczeń, poznania narzędzi i technik stosowanych w digital PR-ze oraz pogłębienia wiedzy na temat zarządzania kryzysem w przestrzeni online.
Słuchaj podcastu NowyMarketing