Firmy Coca-Cola partnerem polskiej akcji Clean-Up Day 2021

Już 18 września odbędzie się Międzynarodowy Dzień Sprzątania Świata – okazja do przypomnienia sobie i innym, że o swój dom należy dbać. W tym roku organizatorem polskiej edycji World Clean-Up Day jest platforma Planet Heroes. Partnerem akcji zostały firmy Coca-Cola.
O autorze
2 min czytania 2021-09-17

World Clean-Up Day to cykliczna impreza realizowana w 180 krajach na całym świecie. Organizowana od 2008 roku, kiedy to w Estonii po raz pierwszy zebrało się 50 tys. osób, by w 5 godzin sprzątać śmieci na terenie całego kraju. Od tamtej pory projekt rósł, dołączały do niego kolejne państwa i organizacje, a także coraz więcej wolontariuszy z całego świata. W roku 2020, mimo pandemii sprzątało już 11 milionów osób.

W tym roku, Dniem Sprzątania Świata będzie 18 września. Miliony ludzi na całym świecie wyjdą do lasu, na plażę lub do parku, by pozbierać́ śmieci, które zatruwają i zanieczyszczają naturę, a które zostawiliśmy my – ludzkość. To ważne, by w ten jeden dzień w roku przypomnieć sobie i innym, a zwłaszcza dzieciom, że o Ziemię dbać trzeba codziennie.

Posprzątaj śmieci i zostań #PlanetHero

Również Polska sprząta 18 września – tegoroczna edycja WCD będzie organizowana w kilku miejscach w Polsce. Głównym organizatorem wydarzenia zostało Planet Heroes: pierwsza ekologiczna platforma o charakterze crowd-fundingowym. To narzędzie i społeczność, w ramach której użytkownicy sprzątają każdego dnia, publikując swoje małe projekty i otrzymując od innych użytkowników dotacje finansowe. Platforma, wspierana przez ONZ i współpracująca z wieloma firmami w ramach edukacji ekologicznej organizuje akcje zbierania śmieci dla pracowników firm i wspiera tworzenie własnych projektów ekologicznych.

Firmy Coca-Cola partnerem polskiej akcji Clean-Up Day 2021

W tegoroczną edycję Clean-up Day zaangażowała się także Coca-Cola, która jest autorem misji „Świat bez odpadów”. Jest to zobowiązanie, które marka złożyła w 2018 roku. „Świat bez odpadów” zakłada m.in. zbieranie i poddawanie recyklingowi takiej ilości opakowań, jaka trafia na rynek, produkcję opakowań w 100 proc. nadających się do recyklingu i wytwarzanie nowych opakowań, zawierających co najmniej 50 proc. materiałów pochodzących z recyklingu lub odnawialnych źródeł. Wszystkie założenia zostaną zrealizowane do 2030 roku. Już dziś co druga butelka, która trafia w ręce polskich konsumentów, jest zbierana i poddawana recyklingowi. Wraz z innymi producentami, w ramach koalicji branżowej, Coca-Cola promuje również ideę utworzenia efektywnego systemu kaucyjno-depozytowego w kraju, który pozwoli na zamknięcie obiegu opakowań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firmy Coca-Cola w Polsce nie po raz pierwszy współpracują z platformą Planet Heroes. W kwietniu tego roku Coca-Cola wspierała akcje związane z Międzynarodowym Dniem Ziemi. Po udanej akcji przyszedł czas na World Clean-Up Day, czyli Dzień Sprzątania Świata.

– Jednym z naszych priorytetów w ramach zobowiązania „Świat bez odpadów” jest zbiórka i recykling opakowań. To, gdzie finalnie wyrzucimy opakowanie decyduje o tym, czy będzie je można ponownie wykorzystać. Wydarzenie Clean-Up Day sprawia, że mamy szansę dać odpadom drugie życie. Razem możemy więcej, dlatego serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Sprzątaniu Świata, wierzymy, że możemy żyć w świecie bez odpadów. Wolontariusze Coca-Cola także włączą się do akcji w swoich społecznościach – podkreśla Krzysztofa Bełz, BU Community and Sustainability Partnerships Manager, Coca-Cola HBC Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W Coca-Cola cały czas staramy się minimalizować nasz wpływ na środowisko naturalne, pracujemy nad technologiami, które pozwolą zmienić sposób wykorzystywania surowców, wspieramy ogromne przedsięwzięcia, mające na celu oczyszczenie oceanów, ale wiemy, że jeśli chcemy osiągnąć cel, jakim jest „Świat bez odpadów”, musimy także działać tu, na miejscu, ramię w ramię z lokalnymi społecznościami i organizacjami. Cieszymy się, że Planet Heroes daje nam taką możliwość. Widzimy ogromny potencjał zarówno w samej platformie, jaki i organizowanych przez nią akcjach. Dlatego z pełnym przekonaniem i zaangażowaniem bierzemy udział World Clean-Up Day – mówi Gabriela Bar, Communications Manager w Coca-Cola Poland Services.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Główny event World Clean-Up Day odbędzie się w Warszawie, 18 września o godz. 12:00, na plaży Poniatówka. Tego samego dnia sprzątać będzie Wrocław, Kraków, Wałbrzych, Szczawno-Zdrój i Lublin. Na terenie całego kraju odbędą się akcje sprzątania organizowane przez szkoły, firmy czy prywatne osoby, które chcą oczyścić Ziemię.

Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można na stronie wydarzenia: https://fb.me/e/OjYNY9hm