– PsiAktywna Rodzina to kampania kierowana do rodziców planujących powiększenie rodziny o czworonoga. Swoim udziałem chcemy zwrócić szczególną uwagę na aspekty zdrowotne wśród dzieci, które najczęściej niepokoją rodziców i powstrzymują ich przed spełnieniem marzenia o psie. Nasi eksperci wypowiedzą się na temat alergii, pasożytów a także opowiedzą o pozytywnym wpływie zwierzęcia na rozwój dziecka. Mamy nadzieję, że nasz udział w kampanii rozwieje kilka wątpliwości rodziców, a także ułatwi drogę do podjęcia odpowiedzialnej decyzji – mówi dr n. med. Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.
W ramach akcji swoją wiedzą podzielą się eksperci: psycholog, pediatra, alergolog, weterynarz, dietetyk zwierzęcy oraz behawiorysta. Skupią się oni na tematach związanych ze zdrowiem oraz ułożeniem relacji między dzieckiem a psem. Eksperci poruszą ważne kwestie, z jakimi mierzą się wszyscy przyszli i obecni rodzice, którzy są lub planują być właścicielami czworonoga.
Zobacz również
– Pies jest bardzo często wybierany pod presją dzieci lub dla dzieci. Szczególnie ostatni rok pokazał nam jak ważne są relacje nie tylko międzyludzkie, ale również z naszymi czworonogami. Wiele w tym czasie dowiedzieliśmy się o naszych pupilach oraz ich wpływie na nasze życie. Zwierzęta są częścią naszego życia, a zaangażowanie rodziców, otwartość oraz planowanie, są niezbędne, aby życie pod jednym dachem z pupilem było pozytywnym doświadczeniem dla wszystkich – tłumaczy Mariusz Wojciechowski z serwisu drpetcare.pl, współorganizatora akcji #psiAktywnarodzina.
Jak pokazują badania, dziecko, które uczy się dbać o zwierzę i traktować je z życzliwością, dostaje bezcenne doświadczenie na przyszłość w podobnym traktowaniu ludzi. Rozwijanie pozytywnych uczuć w stosunku do zwierząt może przyczynić się do poczucia własnej wartości i pewności siebie u dziecka. Dotyczy to też rozwoju opartych na zaufaniu relacji z innymi. Właściwy związek człowieka ze zwierzęciem pomaga w rozwijaniu współczucia i empatii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Pies nie jest problemem i jeśli odpowiednio się przygotujemy, wniesie do naszej rodziny wiele dobrego. Zdaję sobie sprawę, że nie odpowiemy na wszystkie wątpliwości rodziców, ale chociaż spróbujemy poruszyć te najczęściej powtarzające się. Liczymy, że dzięki takiej akcji wiele osób zacznie pogłębiać swoją wiedzę w zakresie dobrej i odpowiedzialnej opieki nad pupilem, która wniesie wiele dobrego do życia i aktywności całej rodziny – mówi Mariusz Wojciechowski z serwisu drpetcare.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuły oraz nagrania wideo będą publikowane na dedykowanej stronie kampanii: drpetcare.pl/psiaktywnarodzina oraz w mediach społecznościowych: facebook.com/CountryandNature.pet i na profilu Instytutu Matki i Dziecka.Na koniec akcji powstanie elektroniczna wersji poradnika dla rodziców.