Drugi etap Think Blue Volkswagena: barometr nastrojów, rower przeciwsłoneczny lub rekuperator

Po posadzeniu w trzech polskich miastach skwerów z niebieskimi lobeliami Volkswagen rozpoczyna drugi etap akcji promującej ideę Think Blue. Tym razem w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku pojawią się wyjątkowe urządzenia, zachęcające do eko-logicznych zachowań.
O autorze
2 min czytania 2013-08-05

O tym, który z projektów zostanie zrealizowany w poszczególnych miastach zdecydują osoby głosujące na portalu Facebook.

Think Blue to globalna idea marki Volkswagen, odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi. Akcentuje jednocześnie, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez Volkswagena na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska, podkreślając, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć wiele radości.

W myśl tej idei Volkswagen Group Polska postawiło ożywić miejską przestrzeń, jednocześnie zachęcając do ekologicznych i prospołecznych zachowań. W lipcu w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku zakwitło prawie 9000 sadzonek lobelii na specjalnie przygotowanych skwerach. Ponadto uczestnikom akcji rozdano ponad 4000 paczuszek z nasionami niezapominajek. Niebieskie kobierce pojawiły się również pod siedzibą firmy Volkswagen, gdzie lobelie zakwitły dzięki pomocy pracowników. Kampania wzbudziła zainteresowanie nie tylko mieszkańców, ale również mediów. Na łamach gazet, i portali internetowych, na falach radiowych, a także popularnych blogach i w mediach społecznościowych ukazało się ponad 100 publikacji na temat akcji Think Blue w Polsce.

Teraz, kontynuując szerzenie idei, rusza drugi etap kampanii. Tym razem w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku pojawią się urządzenia zachęcające do działań na rzecz pozytywnych zmian w najbliższym otoczeniu. Projekty wyjątkowych instalacji powstały w odpowiedzi na uwagi mieszkańców, którzy przekazywali je uczestnikom niekonwencjonalnych, ale bardzo kreatywnych warsztatów „Think Blue. Jam”. Grupa 19 projektantów posługując się innowacyjną metodologią design thinking w 24 godziny wygenerowała prawie 400 pomysłów urządzeń, które mogłyby rozwiązać problemy mieszkańców osiedli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcieliśmy, aby nasze instalacje wpisywały się w ideę Think Blue, łącząc w sobie aspekt ekologiczny oraz zabawę. Jednocześnie musiały być przyjazne i przydatne dla mieszkańców. Dlatego zdecydowaliśmy się na warsztaty wykorzystujące metodologię, która pozwala na zrozumienie potrzeb odbiorców, uwzględnienie założeń naszej idei, kreatywną pracę grupową, a w efekcie stworzenie ciekawych, ale i funkcjonalnych projektów -– powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji marki Volkswagen w Volkswagen Group Polska – Dla nas była to zupełna nowość i twórczy eksperyment. Jednak idąc śladem wielu innowacyjnych koncernów, które korzystają z design thinking, postanowiliśmy zaufać temu niestandardowemu, ale jakże skutecznemu procesowi. Jego wyniki przerosły nasze oczekiwania. Mam nadzieję, że mieszkańcy Poznania, Torunia i Gdańska będą co najmniej tak zadowoleni z efektów warsztatów jak my – dodaje Mateusz Liśkiewicz.

Film podsumowujący warsztaty można obejrzeć na portalu YouTube.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatecznie wybrano trzy projekty: barometr nastrojów, rower przeciwsłoneczny i rekuperator.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwsza instalacja to swoisty kalkulator nastroju. Wystarczy, że przejdziemy odpowiednim pasem, a urządzenie policzy ile osób jest dzisiaj szczęśliwych, a ilu mieszkańców wstało „lewą nogą”. Niezależnie od naszego nastroju, na tablicy wyników ukaże się ekologiczna porada, której zastosowanie pomoże nam cieszyć się z dbania o środowisko.

Fani aktywnego wypoczynku mogą oddać głos na rower przeciwsłoneczny, który w rzeczywistości jest ławką wyposażaną w baldachim otwierany siłą nóg. Po jego rozwinięciu, naszym oczom ukażą się chmurki z ekologicznymi ciekawostkami.

Trzecia propozycja została stworzona z myślą o właścicielach czworonogów, aby zachęcić ich do sprzątania po swoich pupilach. Po wrzuceniu do maszyny „kuponu” i pociągnięciu za wajchę, możemy wygrać drobne eko-niespodzianki. Wystarczy, że na ekranie ukaże się sekwencja tych samych obrazków.

O tym, która spośród trzech konstrukcji trafi do wskazanego miasta zadecydują użytkownicy portalu Facebook. Od dzisiaj do piątku, 16 sierpnia, mogą oddać głos na swój ulubiony projekt za pośrednictwem fanpage’u Volkswagen Polska.

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. Wszyscy chętni mogą zgłaszać swoją kandydaturę do 8 sierpnia. Najlepsi przejdą odpowiednie szkolenie i zostaną naszymi przedstawicielami podczas światowych rozgrywek.

Za koncepcję i koordynację akcji odpowiada agencja Face to Face. Za działania PR oraz organizację akcji miejskiej odpowiada dobocom PR. Warsztaty kreatywne przeprowadziła Pracownia Wizerunku Firm. Aplikację do głosowania na projekty opracowała agencja OX Media.