TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Volkswagen rozpoczyna promocję ekologicznej idei Think Blue

Volkswagen Group Polska włącza się do globalnej akcji ekologicznej Volkswagena pod hasłem „Think Blue”. Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko.
O autorze
2 min czytania 2013-07-02

Volkswagen Group Polska rozpoczyna działania w ramach kampanii Think Blue. Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko. Przy nich staną huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do proekologicznych działań. Przy skwerach pojawią się także tablice z torebkami nasion niezapominajek, które można oderwać, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue, siejąc je w ogródku, na balkonie czy miejskim placu. Akcja ma przybliżyć ideę Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności.

Skwery z kwiatami lobelii, w których sadzeniu uczestniczą niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy miast, to pierwszy element akcji promującej Think Blue – globalną ideę marki, odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi – która akcentuje, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez Volkswagena na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska, podkreślając, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć wiele radości. Nasiona niezapominajki, rozdawane podczas akcji mają symbolicznie o tym przypominać i promować ideę myślenia na niebiesko.

Niebieskie skwery z tablicami pojawią się w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu.

Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego ucieleśniającego ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na fanpage’u VW na portalu Facebook.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału i przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka ekojazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013”.

Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie –powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sadzenie niebieskich kwiatów włączyli się także pracownicy Volkswagen Group Polska, którzy na skwerze przed poznańską siedzibą firmy posadzili niebieskie lobelie. Z akcją związane są także działania wewnętrzne zachęcające pracowników centrali oraz obu fabryk Volkswagena w Polsce do wcielania w życie zasad Think Blue, zarówno w pracy, jak i poza nią.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia.

Za koncepcję i koordynację akcji odpowiada agencja Face to Face, organizację nasadzeń przeprowadza agencja eventowa Live, a za działania PR oraz organizację akcji miejskiej odpowiada dobocom PR.

Więcej o Think Blue oraz proste eko-logiczne kroki jak wcielać ideę w życie znajdują się na stronie www.volkswagen.pl/thinkblue