Volkswagen Group Polska rozpoczyna działania w ramach kampanii Think Blue. Miejskie skwery w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu zakwitną na niebiesko. Przy nich staną huśtawki zachęcające do chwili relaksu i szukania inspiracji do proekologicznych działań. Przy skwerach pojawią się także tablice z torebkami nasion niezapominajek, które można oderwać, by wesprzeć kiełkowanie idei Think Blue, siejąc je w ogródku, na balkonie czy miejskim placu. Akcja ma przybliżyć ideę Think Blue i podkreślić związany z nią czynnik zabawy i aktywności.
Skwery z kwiatami lobelii, w których sadzeniu uczestniczą niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy miast, to pierwszy element akcji promującej Think Blue – globalną ideę marki, odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi – która akcentuje, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez Volkswagena na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska, podkreślając, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć wiele radości. Nasiona niezapominajki, rozdawane podczas akcji mają symbolicznie o tym przypominać i promować ideę myślenia na niebiesko.
Zobacz również
Niebieskie skwery z tablicami pojawią się w Poznaniu, Gdańsku i Toruniu.
Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców zaniedbanych miejsc, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego ucieleśniającego ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebli oraz lokalizacja w danym mieście wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na fanpage’u VW na portalu Facebook.
W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013” zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału i przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka ekojazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie –powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W sadzenie niebieskich kwiatów włączyli się także pracownicy Volkswagen Group Polska, którzy na skwerze przed poznańską siedzibą firmy posadzili niebieskie lobelie. Z akcją związane są także działania wewnętrzne zachęcające pracowników centrali oraz obu fabryk Volkswagena w Polsce do wcielania w życie zasad Think Blue, zarówno w pracy, jak i poza nią.
Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego” myślenia.
Za koncepcję i koordynację akcji odpowiada agencja Face to Face, organizację nasadzeń przeprowadza agencja eventowa Live, a za działania PR oraz organizację akcji miejskiej odpowiada dobocom PR.
Więcej o Think Blue oraz proste eko-logiczne kroki jak wcielać ideę w życie znajdują się na stronie www.volkswagen.pl/thinkblue