Wrocławska firma Piwik PRO wprowadza do stałej oferty plan Core. Dzięki niemu dostęp do platformy Piwik PRO Analytics Suite otrzyma każdy zainteresowany bezpieczną analizą ruchu na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Opcja Core jest bezpłatna, a spółka deklaruje, że w przyszłości nie będzie pobierać opłat za korzystanie z niego. W pierwszej połowie roku rozwiązanie przetestowały osoby zapisane na listę oczekujących i posiadacze kodów.
Zwiększanie ochrony prywatności danych to trend globalny. Według prognoz Gartnera, do 2023 roku regulacje obejmą aż 65 proc. populacji na świecie. Dla właścicieli stron, również w Polsce, oznacza to konieczność dostosowania swoich działań do nowych wymogów prawnych.
Sprostanie wymaganiom regulacji będzie szczególnie trudne dla firm korzystających z Google Analytics. Mająca 85 proc. udziału w rynku platforma wysyła dane o użytkownikach bez ich zgody poza Europejski Obszar Gospodarczy, w tym do Stanów Zjednoczonych. Narusza tym samym wymogi RODO i postanowienia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w zakresie transferu danych osobowych z Unii Europejskiej do USA.
Zobacz również
Darmowa i szanująca prywatność alternatywa dla Google Analytics
Do tej pory właściciele stron nie mieli szerokiej alternatywy, która chroniłaby prywatność, a przy tym dawała dostęp do szczegółowych raportów i wysokiej jakości danych. Polska firma zapełnia tę lukę bezpłatnym planem platformy Piwik PRO Analytics Suite.
– Od samego początku stawialiśmy na poszanowanie prywatności i ochronę danych osobowych. Praca włożona w rozwój naszego produktu sprawiła, że Analytics Suites oferowany przez Piwik PRO stał się prawdziwą alternatywą dla Google Analytics, przede wszystkim w Europie i w innych regionach objętych restrykcyjnymi regulacjami, np. Brazylii, Singapurze czy Stanach Zjednoczonych. Bezpłatny plan to dla nas szansa na dalszą ekspansję na światowe rynki – mówi Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO.
Piwik PRO nie opiera swojego modelu biznesowego na wykorzystywaniu informacji o użytkownikach. Firma zarabia na sprzedaży płatnych planów oprogramowania do analizy ruchu na stronach internetowych z większym wyborem modułów, sposobów hostingu i limitów danych. Bezpłatny plan Core daje dostęp do m.in. standardowych i zaawansowanych raportów analitycznych oraz Tag Managera. Użytkownicy korzystają również z hostingu w Niemczech i modułu do zbierania zgód na przetwarzanie danych osobowych w zgodzie z RODO.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zgodnie z naszą strategią inwestycyjną, skupiamy się przede wszystkim na rozwiązaniach z rynku B2B, które automatyzują i zwiększają efektywność procesów biznesowych. Bardzo cieszy nas duża liczba zapisów do wczesnej wersji Piwik PRO Core – zarówno wśród Polaków, jak i użytkowników na całym świecie. To dla nas dowód na rosnącą świadomość w dziedzinie prywatności danych i ogromny potencjał drzemiący w tym sektorze. Wierzymy, że po oficjalnej premierze plan Core spotka się z jeszcze większym zainteresowaniem – dodaje Przemysław Danowski, managing partner w Warsaw Equity Group, inwestor Piwik PRO.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dowodów na koniunkturę sprzyjającą Piwik PRO i firmom rozwijającym pokrewne produkty jest zresztą więcej. Według ośrodka badawczego Fortune Business Insights, do 2028 rynek technologii związanych z prywatnością danych urośnie ponad dziesięciokrotnie, osiągając wartość blisko 18 miliardów dolarów. Z samego Piwik PRO Analytics Suite korzysta obecnie ponad dwustu klientów z całego świata, w tym LinkedIn, Crédit Agricole, DKMS, ŠKODA Auto i Komisja Europejska.