Różowy Październik
„To mnie nie dotyczy” – to jedna z najczęstszych myśli o chorobie, która skutecznie odwodzi od regularnego badania się. Co druga (50,4%) kobieta w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem ewentualnego nowotworu. Niestety, rak piersi to najczęściej występujący kobiecy nowotwór. W działania podnoszące świadomość na temat profilaktyki raka piersi włącza się także Ewa Chodakowska oraz Purella Superfoods, tworząc akcję społeczną #ThinkPink i dedykowany niej różowy baton z naturalnych składników. 10% z jego sprzedaży zostanie przekazanych na Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej.
– Dla firmy Purella odpowiedzialność społeczna zawsze była jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu, dlatego też już drugi rok z rzędu dołączamy do akcji Różowy Październik. Naszym celem jest przede wszystkim edukacja oraz sprzedaż 500 tysięcy limitowanych batonów #ThinkPink z różową wstążką, a tym samym – przekazanie 10% z ich sprzedaży na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi – mówi Artur Gajewski, Marketing i R&D Director Purella.
Zobacz również
Podczas pierwszej edycji kampanii Purella wraz z Ewą Chodakowską przekazała ponad 50 000 zł na Fundację OnkoCafe – Razem lepiej. Środki zostały przekazane na wsparcie psychoonkologiczne, tak szczególnie potrzebne w dobie pandemii COVID-19 pacjentkom z zaawansowanym rakiem piersi, doświadczającym odizolowania podczas samotnego pobytu w szpitalach.
– W tym roku każde działanie wspierające pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi jest szczególnie ważne i potrzebne. Lawinowo rośnie ilość chorych na nowotwory i tym samym potrzebujących pomocy i wsparcia. Jesteśmy po trudnym roku pandemii, który spowodował problemy w dostępie do lekarzy, czego konsekwencją stała się niska wykrywalność nowotworów – w tym raka piersi u kobiet. Sam nowotwór natomiast nie zniknął, miał czas, żeby się rozwijać i w tej chwili do lekarzy onkologów zgłaszają się pacjentki w zaawansowanym stadium choroby. Stąd potrzeba szczególnie intensywnych działań – na którą odpowiedzią jest kampania #ThinkPink, w którą włączamy się ponownie z wielką przyjemnością i zaangażowaniem. Środki, zebrane podczas ubiegłorocznej edycji akcji pozwoliły nam zrealizować szereg działań dla naszych pacjentek: mogliśmy je efektywnie wspierać w organizacji leczenia, zabezpieczać dla nich opiekę ekspertów: m.in. psychologów, psychoonkologów i dietetyków, organizować warsztaty terapeutyczne i grupy wsparcia. Dokładnie tak samo efektywnie wykorzystamy środki z tegorocznej kampanii – mówi Anna Kupiecka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe.
Międzypokoleniowość
Motywem przewodnim akcji #ThinkPink w 2021 roku jest międzypokoleniowość. Hasło zwraca uwagę na fakt, że rak piersi dotyka kobiety w różnym wieku, dlatego też profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie na jego pokonanie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Pomimo wielu akcji promujących profilaktykę, świadomość ludzi wciąż nie wzrasta tak łatwo. Mam 17 letnią córkę i uważam, że właśnie w tym wieku kobiety powinny już być uświadamiane. Dopiero teraz, gdy sama jestem chora, moja córka zaczęła zadawać pytania – mówi Aneta, 44 letnia podopieczna Fundacji OnkoCafe, która zachorowała na raka piersi dwa lata temu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Kilka dekad badań naukowych udowodniło, że przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko ok. 5-10% ma charakter dziedziczny. Jedno jest pewne – nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć, lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia – pisze Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka, partnera merytorycznego akcji.
Ambasadorką akcji #ThinkPink jest promotorka zdrowego stylu życia – Ewa Chodakowska, która ponownie zwróci uwagę na problem jakim jest rak piersi i na istotę jego profilaktyki. Do akcji zostały zaproszone również znane i lubiane kobiety, przedstawicielki pokolenia 20-30+, 40+ i 50+: Patricia Kazadi, Ola Nowak, Klaudia Halejcio, Martyna Kępa, Vanessa Florczak, Wiola Wołoszyn (blogerka Matka Wariatka) i Joanna Przetakiewicz, a także podopieczne Fundacji OnkoCafe.
– Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia. Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. To już druga edycja kampanii wspierającej kobiety w walce z nowotworem piersi, którą mam przyjemność wspierać. W tym roku chcemy ukierunkować akcję na integrację kobiet niezależnie od ich wieku, by dbając o siebie mogły też dbać o swoje mamy, babcie, dając tym samym przykład innym – mówi Ewa Chodakowska