W uroczystym podpisaniu porozumienia udział wzięli Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej i Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Grzegorz Słomkowski, członek zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Celem współpracy jest stworzenie dogodnych warunków do rozwoju i umocnienia polskiej branży cyfrowej oraz e-commerce na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych. Porozumienie obejmuje też promowanie rodzimych przedsiębiorstw względem potencjalnych kontrahentów zagranicznych obecnych na rynku polskim lub dopiero planujących współpracę gospodarczą.
Zobacz również
W ramach zawartego porozumienia, Izba Gospodarki Elektronicznej – organizacja non profit reprezentująca interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce – będzie m.in. dzielić się wiedzą i doświadczeniem, by wspierać dalszy rozwój eksportu online. Eksperci z PAIH będą z kolei angażować się w cykliczne warsztaty i szkolenia dla biznesu, które realizowane są w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej prowadzonej przez e-Izbę.
– Handel transgraniczny, z uwagi na odmienne realia prawno-podatkowe danego rynku, wciąż stanowi ogromne wyzwanie dla branży e-commerce. Do tego dochodzą kwestie różnic w zakresie promocji, e-marketingu oraz płatności, które są kluczowe w działalności transgranicznej. Izba Gospodarki Elektronicznej od lat wspiera polskie firmy e-commerce w eksporcie online. Mamy fantastyczne produkty, świetną obsługę klienta oraz jesteśmy przygotowani logistycznie na obsługę klienta zagranicznego. Współpraca z PAIH to dla nas ważny krok w dalszym wspieraniu przedsiębiorców sektora MŚP w międzynarodowej ekspansji – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach