Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Podsumowanie wyników programu „Trzeźwo myślę” Carlsberg Polska

Za nami 5. edycja ogólnopolskiego programu „Trzeźwo myślę” edukującego nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tego lata firma Carlsberg Polska promowała przykłady zachowań świadczących o dojrzałym podejściu do alkoholu.
O autorze
1 min czytania 2021-09-27

Rozsądek na rysunkach

Nowoczesne rysunki Marty Frej – ambasadorki tegorocznej odsłony programu – opatrzone trafnymi komentarzami ilustrowały sytuacje zaczerpnięte z życia codziennego, które wymagają zachowania „trzeźwego” myślenia i podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Dojrzałe podejścia do spożywania alkoholu oznacza m.in. rezygnację z jego konsumpcji przez kobiety w ciąży, kierowców, czy opiekunów nieletnich. Na dorosłych spoczywa także odpowiedzialność za swoich partnerów i przyjaciół oraz edukacja najmłodszych dot. konsumpcji alkoholu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeźwość na rowerze

Ważnym tematem, który również punktowała tegoroczna edycja „Trzeźwo myślę” była trzeźwość rowerzystów. Jak wskazało badanie opinii publicznejaż 25% respondentów w ostatnim roku jeździło rowerem po spożyciu alkoholu. Tymczasem jazda na rowerze w stanie nietrzeźwości jest bardzo niebezpieczna. Alkohol obniża koncentrację i równowagę oraz wydłuża czas reakcji o czym przypominała druga ambasadorka, organizatorka wypraw rowerowych – Agnieszka Jędrzejek.

Obowiązkowa abstynencja w ciąży

Główne przekazy tegorocznej kampanii, to:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • w ciąży nie piję;
  • nigdy nie jeżdżę po alkoholu;
  • alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich;
  • opiekując się nieletnimi nie piję.

– Cieszymy się, że nasze działania wywołały wiele komentarzy i dyskusji w mediach społecznościowych, zwłaszcza temat alkoholu spożywanego przez kobiety w ciąży. Jak pokazało badanie*, wciąż żywych jest wiele mitów dotyczących spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży. Dyskusja rodzi świadomość i wiedzę, a przekaz jest jasny – nie ma bezpiecznej ilości alkoholu dla kobiet w ciąży – komentuje Małgorzata Janikowska, koordynator programu „Trzeźwo myślę” z ramienia Carlsberg Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Edukacja przede wszystkim

Działania w ramach 5. edycji „Trzeźwo myślę”, które obejmowały m.in. kolekcję rysunków autorstwa Marty Frej,  badanie opinii publicznej sprawdzające wiedzę i zachowania Polaków związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu, infografiki podsumowujące wyniki badania oraz publikacje poradnikowe np. dot. bezpiecznych podróży na rowerze dotarły do ponad 3 milionów odbiorców. Działania w Internecie zaangażowały wiele osób np. publikacje rysunków na profilach społecznościowych ambasadorki Marty Frej, uzyskały ponad tysiąc komentarzy.

– Zależało nam aby mówić o odpowiedzialnej konsumpcji przystępnie, bez moralizatorstwa, w atrakcyjny sposób, dając dobry przykład i budując systematycznie kulturę odpowiedzialnego podejścia do alkoholu, a nie strasząc. Po komentarzach wydaje się nam, że się to udało – dodaje Małgorzata Janikowska.

Program „Trzeźwo myślę” wspiera realizację jednej z czterech ambicji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, czyli ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Więcej informacji o programie „Trzeźwo myślę” dostępnych jest na carlsbergpolska.pl.

* Badanie opinii publicznej OMNIBUS przeprowadzone w maju 2021 r. przez firmę Biostat, na reprezentatywnej próbie badawczej 1000 osób metodą CAWI, na zlecenie Carlsberg Polska.