Zainstalowany na dworcu autobusowym biletomat oferuje tzw. „bilety zdrowotne”. O co chodzi? Taki bilet jest wydawany po podjęciu wysiłku fizycznego – wystarczy wykonać 20 przysiadów przed kamerą dystrybutora, aby otrzymać darmowy przejazd ważny przez 7 dni (dotyczy całej komunikacji miejskiej w Kluż-Napoka).
Zobacz również
Celem projektu jest promowanie zachęcanie mieszkańców do aktywności fizycznej, promowanie sportu i walka z otyłością. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem – policzono, że w ciągu 4 miesięcy od momentu uruchomienia maszyny, wykonano aż milion przysiadów!. To odpowiada 55 tysiącom rozdanych biletów autobusowych. Cieszy również fakt, że w zabawie uczestniczyli zarówno młodzi, jak i starsi mieszkańcy miasta.
Warto wiedzieć, że podobny koncept powstał w Rosji podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi 2014. Wówczas zachęcanie do podjęcia aktywności fizycznej dodatkowo było powiązane z ważnym wydarzeniem sportowym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Czy sport może nas wyleczyć? Sieć sklepów Decathlon wierzy, że sport to zdrowie, dlatego wspólnie z Medicover chce go wypisywać na receptę. W centrach medycznych Medicover dostępne są specjalne recepty, które składają się ze sportowego zalecenia, informacji o dawkowaniu (wg wytycznych WHO) oraz zachęty do skorzystania z platform treningowych.