Dawid Pożoga (Rankomat.pl): Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji

Dawid Pożoga (Rankomat.pl): Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji
– Technologia umożliwia nam lepszą i bardziej dopasowaną komunikację z konsumentem. Dzięki niej mamy dostęp do szerszej puli insightów, możemy lepiej testować ich wartość i robić nieco „lepszy” marketing – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Dawid Pożoga, chief marketing officer, Rankomat.pl.
O autorze
1 min czytania 2021-11-08

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

1. W marketingu najważniejsze jest…

Niestety nie powiem nic kontrowersyjnego: patrzenie na działania marketingowe oczami konsumenta, opieranie strategii komunikacji na realnych insightach oraz odpowiadanie na realne potrzeby konsumentów, a nie te „wykreowane”.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Brałem udział w obradach jury tegorocznego Effie i bardzo zainspirowały mnie case’y, które ocenialiśmy w kategoriach non-profit/positive influence. Niezwykle ważne tematy opowiedziane w bezprecedensowy i emocjonalny sposób zawsze powodują u mnie szybsze bicie serca.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Personalnie…każda następna, bo według mnie nic tak nie uskrzydla marketera, jak to nieznane przed nim (a jest tego sporo w nowym miejscu :)).

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Znalezienie złotego środka między komunikacją sprzedażową i emocjonalną opartą o wartości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Przez ostatnie lata wraz z zespołami, z którymi pracowałem, udało się stworzyć kilka wyjątkowych kampanii i z tego jestem dumy. „Clothes reborn with Pride” czy „Ex-clothes” to tylko niektóre z nich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nike „Find your greatness” i Never say no to Panda” :).

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Wciąż rosnąca odwaga wśród marketerów do opowiadania społecznie istotnych historii, dążenie do uczynienia influencer marketingu bardziej performance driven, hybrydowość w tworzeniu projektów kreatywnych, organizacji eventów itd.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Zbytnia ufność w automatyzacje wszystkich procesów marketingowych i łapanie każdej fali nowo powstałych platform bez odpowiedzenia sobie na pytanie „why?”.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Transparentność, myślenie o długofalowym partnerstwie, zaangażowanie w markę i jej wartości, challenge i chęć przejścia „extra mile” wspólnie. Osobiście wierzę w parafrazę starego piłkarskiego powiedzenia: „Marketerze, jesteś tak dobry jak agencje, z którymi pracujesz”.

9. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?

Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji, synergia między kanałami dobrze dobranymi do grupy docelowej działa najlepiej.

10. Jak oceniasz wpływ technologii na branżę marketingową?

Technologia umożliwia nam lepszą i bardziej dopasowaną komunikację z konsumentem. Dzięki niej mamy dostęp do szerszej puli insightów, możemy lepiej testować ich wartość i robić nieco „lepszy” marketing.

11. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Trafne spozycjonowanie, przemyślana długofalowa strategia ze sporą dawką podejścia „agile”, nieprzerwany strumień kreatywności zarówno wewnątrz organizacji, jak i pochodzący od partnerów, pozwalający przesuwać granice w kategorii, w której operuje dana marka.