Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>
Zobacz również
1. W marketingu najważniejsze jest…
Niestety nie powiem nic kontrowersyjnego: patrzenie na działania marketingowe oczami konsumenta, opieranie strategii komunikacji na realnych insightach oraz odpowiadanie na realne potrzeby konsumentów, a nie te „wykreowane”.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Brałem udział w obradach jury tegorocznego Effie i bardzo zainspirowały mnie case’y, które ocenialiśmy w kategoriach non-profit/positive influence. Niezwykle ważne tematy opowiedziane w bezprecedensowy i emocjonalny sposób zawsze powodują u mnie szybsze bicie serca.
Personalnie…każda następna, bo według mnie nic tak nie uskrzydla marketera, jak to nieznane przed nim (a jest tego sporo w nowym miejscu :)).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Znalezienie złotego środka między komunikacją sprzedażową i emocjonalną opartą o wartości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Przez ostatnie lata wraz z zespołami, z którymi pracowałem, udało się stworzyć kilka wyjątkowych kampanii i z tego jestem dumy. „Clothes reborn with Pride” czy „Ex-clothes” to tylko niektóre z nich.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Nike „Find your greatness” i Never say no to Panda” :).
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Wciąż rosnąca odwaga wśród marketerów do opowiadania społecznie istotnych historii, dążenie do uczynienia influencer marketingu bardziej performance driven, hybrydowość w tworzeniu projektów kreatywnych, organizacji eventów itd.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Zbytnia ufność w automatyzacje wszystkich procesów marketingowych i łapanie każdej fali nowo powstałych platform bez odpowiedzenia sobie na pytanie „why?”.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Transparentność, myślenie o długofalowym partnerstwie, zaangażowanie w markę i jej wartości, challenge i chęć przejścia „extra mile” wspólnie. Osobiście wierzę w parafrazę starego piłkarskiego powiedzenia: „Marketerze, jesteś tak dobry jak agencje, z którymi pracujesz”.
9. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?
Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji, synergia między kanałami dobrze dobranymi do grupy docelowej działa najlepiej.
10. Jak oceniasz wpływ technologii na branżę marketingową?
Technologia umożliwia nam lepszą i bardziej dopasowaną komunikację z konsumentem. Dzięki niej mamy dostęp do szerszej puli insightów, możemy lepiej testować ich wartość i robić nieco „lepszy” marketing.
11. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?
Trafne spozycjonowanie, przemyślana długofalowa strategia ze sporą dawką podejścia „agile”, nieprzerwany strumień kreatywności zarówno wewnątrz organizacji, jak i pochodzący od partnerów, pozwalający przesuwać granice w kategorii, w której operuje dana marka.