Jedni go kochają, drudzy nienawidzą, jednak jednego nie można mu odmówić – utwór „All I Want For Christmas Is You” wpisał się na dobre na listę symboli świątecznych. Tym samym Mariah Carey stała się „ikoną Świąt”, co postanowiła wykorzystać w swojej komunikacji marketingowej McDonald’s. W okresie przedświątecznym sieć restauracji stawia na kolejną gwiazdorską współpracę, tym razem z piosenkarką Mariah Carey.
– Wśród moich najlepszych wspomnień z moimi dziećmi są nasze rodzinne wycieczki do McDonald’s. Połączenie niektórych naszych ulubionych dań z moją ulubioną porą roku to spełnienie świątecznych marzeń – powiedziała Carey.
Zobacz również
Mariah’s back for the holiday season and this time, she’s bringing a whole menu with her pic.twitter.com/loeeSfe6k2 — McDonald’s (@McDonalds) November 10, 2021
Oferta będzie trwała w dniach od 13 do 24 grudnia, niestety będzie dostępna wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych. Klienci będą mogli, poprzez aplikację mobilną, zakupić dowolny produkt za min. 1 dolara, aby otrzymać gratis dodatek z „Mariah Menu”. Specjalne dodatki będą się zmieniały codziennie, przez cały okres trwania promocji. Wśród nich fani znajdą klasyczne pozycje takie jak cheeseburger czy Big Mac, a także inne kultowe dania: od McChickena, przez cynamonkę, 6 sztuk McNuggets, pankejki, McDouble, ciastko jabłkowe, wieprzowego McMuffin z jajkiem, podwójnego Cheeseburgera, Sausage Biscuit aż po ciastka z czekoladą.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7 grudnia, kilka dni przed premierą Mariah Menu, McDonald’s opublikował także krótki spot, w którym ponownie słyszymy świąteczny utwór. Dodatkowo pojawiła się informacja o tym, że na pierwszych 10 tysięcy fanów, którzy kupią Mariah Menu, czeka specjalny zestaw: czapka z autografem artystki oraz koszulka z jej zdjęciem.
W ostatnich miesiącach McDonald’s konsekwentnie angażował się w nawiązywanie współpracy z celebrytami. W restauracjach klienci mogli spróbować specjalnych zestawów takich celebrytów jak Tommy Cash, Saweety czy Travis Scott. Również w Polsce sporo zamieszania w mediach społecznościowych wywołała współpraca z raperem Michałem Matczakiem „Matą” i wprowadzenie do menu Zestawu Maty.
Kolejna gwiazdorska współpraca McDonald’s potwierdza, że sieć, sprzedając limitowane zestawy, osiąga znaczące zyski. Firma poinformowała, że globalna sprzedaż w pierwszym kwartale roku wzrosła o 13% w porównaniu z poprzednim okresem.
PS
Sieć McDonald’s weszła na rynek NFT, przywracając swoją legendarną kanapkę McRib w formie… niewymienialnego tokena.