Kampania Heart of Hospitality o kształtowaniu przyszłości hotelarstwa i kulisach pracy w branży

Agencja Plej zrealizowała kolejny event dla marki KIA. Premiera nowej Kia Sportage dla klientów flotowych trwała 2 dni i wzięło w niej udział prawie 150 osób.
O autorze
3 min czytania 2021-11-26

W nowej rzeczywistości świadomość tego, jak wiele możliwości i szans na rozwój niesie praca w hotelarstwie jest niesamowicie ważna – podkreślają eksperci, którzy wzięli udział w piątkowej debacie Heart of Hospitality. Spotkanie, którego pretekstem była międzynarodowa kampania Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie, z udziałem ekspertów z branży, a także sektora edukacyjnego, odbyło się w hotelu Sofitel Warsaw Victoria.


Bezprecedensowa sytuacja ostatnich miesięcy i nowa rzeczywistość branży hotelarskiej pokazały siłę zespołów i ludzi, którzy je tworzą. Dlatego w tym szczególnym czasie Accor przygotował kampanię Heart of Hospitality, której główną osią są pracownicy i osoby, które każdego dnia dokładają starań, by będąc w hotelu, bez względu na lokalizację, każdy mógł poczuć się jak w domu.

Polscy bohaterowie kampanii wraz z ekspertami akademickimi spotkali się w piątek w hotelu Sofitel Warsaw Victoria na debacie poświęconej pasji do pracy w hotelarstwie. Wzięli w niej udział: Maciej Majewski, szef kuchni w hotelu Sofitel Warsaw Victoria, Tomasz Schweda, dyrektor hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, Barbara Świdrak, Housekeeping Manager w ibis Warszawa Stare Miasto, Wojciech Kęsik, dyrektor hotelu Novotel Warszawa Centrum. Po stronie edukacyjno-akademickiej znaleźli się: dr Piotr Kociszewski, prodziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula oraz Małgorzata Szafoni-Chorbińska, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu.

– Największym plusem pracy w hotelarstwie jest brak nudy, nowe wyzwania i szansa na uczenie się czegoś nowego niemal każdego dnia. Nawet po ponad 2 dekadach w zawodzie. To także jeden z zawodów, które daje niemal nieograniczone możliwości zwiedzenia świata – zauważył Maciej Majewski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomimo wielu możliwości i szans na rozwój kariery, eksperci podkreślają, że bardzo ważne są działania wpływające na zmianę wizerunku pracownika hotelowego.

– Nie wszyscy chcą dzisiaj pracować w hotelu. Dla wielu praca w tej branży kojarzy się wyłącznie z obsługą klienta. Tymczasem w hotelu każdy dzień jest inny. Jest wiele obszarów, w których można się uczyć, wykorzystywać swoje umiejętności i związać swoje życie z hotelarstwem na wiele lat. Dlatego cieszymy się, że mogliśmy poprzez nasze historie powiedzieć, jak wygląda branża od kuchni – stwierdziła Barbara Świdrak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na potrzebę pokazywania kulisów pracy w zawodzie uwagę zwrócili także eksperci akademiccy, którzy edukują przyszłych hotelarzy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Dzisiaj zmienia się profil studenta, dla którego turystyka i hotelarstwo coraz częściej nabierają globalnego charakteru i stanowią okno na świat. Storytelling i pokazywanie, jak coś działa od kuchni, stanowi dzisiaj niesamowitą wartość, szczególnie dla młodych, zainteresowanych przede wszystkim praktycznym wymiarem zawodu – podkreślił dr Piotr Kociszewski

Wykształcenie zawodowe na wielu rynkach stopniowo odbudowuje się, podnosząc poziom edukacji. Dzięki temu ponownie rozpoczyna swój rozkwit, gwarantując młodym dodatkową szansę zawodowej kariery. 

– Dzisiaj rynek pracy jest bardzo chłonny i wiele młodych osób w trakcie edukacji równocześnie pracuje oraz zdobywa doświadczenie, także w sektorze hotelarskim. Młodzi szukają szans na samorealizację, rozwój i zachowanie balansu między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego tak ważne jest pokazanie, szczególnie rodzicom, że branża hotelarska jest opcją wartą rozważenia – zauważyła Małgorzata Szafoni-Chorbińska.

Jak dodała ekspertka, w ponad 3/4 przypadków decyzję o wyborze zawodu i kariery nastolatków decydują rodzice, dlatego to do nich warto docierać z przekazami edukacyjnymi. O potrzebie synergii działań komunikacyjnych branży hotelarskiej ze szkolnictwem wspominali wszyscy uczestnicy debaty, wskazując na istotność kampanii takich jak Heart of Hospitality.

– Hotelarstwo to przede wszystkim styl życia i pasja. Każdy z bohaterów naszej kampanii, jak i wszystkie hotelowe zespoły, to ludzie z wielkimi sercami do zadań specjalnych. Warto kształcić się w zakresie hotelarstwa, bo także po skończeniu edukacji, przez cały czas, każdy może uczyć się nowych rzeczy, zdobywać dodatkowe umiejętności. To zawód dla wszystkich, a przede wszystkim dla tych, którzy lubią ludzi – podkreśliła Sylwia Pawełczyk-Maśluk, SVP Talent & Culture Northern Europe w Accor.

– To dobry sposób na połączenie pasji do podróży i pracy, co często przeradza się w miłość, także z wzajemnością. Najważniejszy jest ciągły kontakt i relacje z gośćmi, co daje dużą satysfakcję – wyznał Tomasz Schweda. – Choć hotelarstwo nie zawsze jest planem, to z pewnością dla każdego stanie się sposobem na życie i to jak przyjemnym sposobem – dodał Wojciech Kęsik.

W ramach kampanii Heart of Hospitality powstał podcast prowadzony przez Duncana O’Rourke, CEO Accor Northern Europe. To także część ogólnoeuropejskiej platformy branżowej o tej samej nazwie, stworzonej, by przedstawić historie pracowników. Odcinek z Maciejem Majewskim można znaleźć na stronie heart-of-hospitality.com/podcast oraz na Spotify i na innych wiodących platformach streamingowych.

Więcej informacji o kampanii oraz pozostałe odcinki znajdują się na stronie: heart-of-hospitality.com. Accor zachęca wszystkich pracowników do dzielenia się swoimi historiami poprzez dedykowany portal Heart of Hospitality, w mediach społecznościowych pod hashtagiem #HeartOfHospitality lub pod adresem e-mail: [email protected].