Sieć McDonald’s w Polsce ogłosiła akcję charytatywną, która ma na celu wsparcie Fundacji Ronalda McDonalda. W dniach 11–12 grudnia z każdej sprzedanej porcji frytek 1 zł zostanie przekazane na rzecz organizacji. Jej celem jest stworzenie w wielu krajach na całym świecie specjalnych ośrodków, „dzięki którym rodzice mogą być przy swoich dzieciach i wspierać je, gdy te zmagają się z chorobą”.
Zobacz również
Niedawno McDonald’s w spocie promocyjnym pokazał w symboliczny sposób, że dzięki Domom Ronalda McDonalda dzieci mogą pokonać chorobę, „która jest jak maraton”.
Obecnie Domów Ronalda McDonalda jest 377 na całym świecie, a w Polsce dwa – pierwszy przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i drugi przy Dziecięcym Szpitalu Klinicznym UCK WUM w Warszawie. Jego prowadzenie i wyposażenie będzie możliwe m.in. dzięki zebranym środkom z nadchodzącej akcji charytatywnej.
Burger King wspiera Maka
Do wsparcia tej akcji włączyła się konkurencyjna firma fast foodów Burger King. W swoich mediach społecznościowych sieć opublikowała post z komunikatem „W tę sobotę kup frytki z Maka. Pomóż nam pomóc”. Zdjęcie przedstawia mężczyznę jedzącego zestaw z sieci Burger King oraz frytki z ocenzurowanego opakowania firmy konkurenta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
Aby dodatkowo zachęcić klientów do włączenia się w akcję, Burger King ogłosił specjalną promocję. W sobotę, 11 grudnia we wszystkich swoich lokalach w Polsce, sieć organizuje akcję Burger King Pomocny Whopper Junior. Każdy, kto przyjdzie do restauracji z frytkami i paragonem jako dowodem ich zakupu w McDonald’s w tym dniu, otrzyma darmowego Whopper Juniora.
W Burger King chcemy, by świat stawał się lepszym miejscem i wiemy, że nasi goście czują podobnie. Dlatego nie pierwszy i nie ostatni raz angażujemy się w sprawę, która może zmienić los wielu rodzin na lepszy. Sprawy takie jak pomoc potrzebującym są ponad wszelkimi podziałami – podkreśla Zuzanna Kilar-Tyczyńska, brand manager Burger King Polska.
Wyświetl ten post na Instagramie
Promowanie produktów jednego z największych rywali w branży nie jest codziennością, jednak to nie pierwszy raz, kiedy Burger King pokazuje, że w szczytnym celu warto wspierać nawet konkurencję. W minionym roku sieć zachęcała do korzystania z oferty McDonald’s i Pasibusa, aby okazać wzajemne wsparcie branży dotkliwie odczuwającej skutki pandemii. Oprócz tego w swojej komunikacji Burger King niejednokrotnie z przymrużeniem oka nawiązywał do działań rynkowego konkurenta.