– Jest nam niezmiernie miło, że możemy dołączyć do Izby Gospodarki Elektronicznej. Kinguin to jeden z globalnych liderów gamingu w obszarze e-commerce. Nasz model biznesowy opiera się na takich samych zasadach co Amazon, Ebay czy lokalne Allegro. Również jesteśmy platformą cyfrową, łączącą sprzedających z kupującymi na całym świecie, z tą różnicą, że nasze produkty są wyłącznie cyfrowe. Jako Kinguin pragniemy wnieść do e-Izby know-how z obszaru gamingu oraz nowych technologii, włączając w to NFT, który aktywnie rozwijamy, począwszy od maja tego roku – mówi Robert Kalbarczyk, chief operating officer w Kinguin.
W 2020 roku platforma Kinguin odnotowała 20-procentowy wzrost liczby użytkowników – w ciągu 12 miesięcy przybyło 1 825 453 klientów, co ma związek z rosnącym zainteresowaniem cyfrowymi edycjami gier wideo.
Zobacz również
– Rynek gamingowy jest jedną z najszybciej rozwijających się segmentów polskiej branży rozrywkowej. Dołączenie Kinguin do e-Izby otwiera naszą organizację na nowy prężnie rozwijający się obszar gospodarki elektronicznej. Już niedługo opublikujemy plany działania oraz propozycje dla branży gier wideo – dodaje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
W styczniu 2022 roku w Kinguin Esports Performance Center w Warszawie zostanie zorganizowane spotkanie eksperckie dla firm z branży e-commerce na temat gamingu oraz nowych technologii. Głównym tematem wydarzenia będzie rynek tokenów NFT (Non-Fungible Token), który w ostatnim czasie niewiarygodnie szybko zyskuje na popularności. To zaledwie początek blockchainowej rewolucji, która w pierwszej połowie 2021 roku doprowadziła do sprzedaży tokenów NFT o łącznej wartości przekraczającej 2.5 miliarda dolarów.
NFT to niewymienialny, niezmienny technicznie, niemożliwy do zhakowania certyfikat, który może przybierać różne formy, np. zdjęcia, filmu czy też pliku tekstowego. NFT jest certyfikatem potwierdzającym, że dany plik to oryginał istniejący tylko w jednej kopii. Według raportu platformy analitycznej DappRadar wolumen transakcji NFT, wzrósł w trzecim kwartale 2021 r. do 10,7 miliarda dolarów. To aż 704% wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing