OTCF przystąpiło do Polskiego Paktu Plastikowego

OTCF, właściciel m.in. marek 4F oraz Outhorn, podjął decyzję o przystąpieniu do Polskiego Paktu Plastikowego, potwierdzając realizację strategii ograniczenia plastiku, która dotyczy przede wszystkim rozwiązań związanych z dystrybucją odzieży.
O autorze
2 min czytania 2021-12-13

W ramach działalności na rzecz ograniczenia plastiku, OTCF planuje wypracować szereg rozwiązań, które m.in. pomogą wykorzystywać plastik w obiegu zamkniętym, a tym samym ograniczyć ilość odpadów. Polski producent odzieży sportowej dołączy w tym celu do grona firm, które wspólnie wykorzystują swój know-how, dążąc do podniesienia standardów działań proekologicznych całej branży opakowań.

Polski Pakt Plastikowy to inicjatywa, dzięki której toczy się dyskusja wokół jakości tworzyw sztucznych, nasycenia nimi rynku i możliwości ich odpowiedzialnego wykorzystania. Nawet jeśli nie da się całkowicie wykluczyć plastiku z naszej codzienności, można ograniczać jego użycie i wykorzystywać go świadomie. Cele określone przez Pakt są spójne z celami, które przyświecały OTCF od dawna. Kluczowym elementem naszej strategii środowiskowej na przyszły rok będzie właśnie ograniczanie plastiku w naszych opakowaniach – mówi Przemysław Feliga, ESG project manager OTCF. 

Wśród obszarów działania Polskiego Paktu Plastikowego wymienić można:

  • identyfikację i eliminację nadmiernych i problematycznych opakowań poprzez odpowiednie przeprojektowanie ich i wprowadzenie alternatywnych modeli dostawy;
  • dążenie do zmniejszenia o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach wprowadzanych na rynek;
  • sprawienie, żeby wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na polskim rynku nadawały się do ponownego wykorzystania lub recyklingu;
  • zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25 proc.;
  • efektywne wspieranie systemu zbiórki i recyklingu opakowań, aby osiągnąć na polskim rynku poziom recyklingu w wysokości co najmniej 55 proc.;
  • zwiększenie jakości i efektywności edukacji konsumenckiej w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczania zużycia opakowań.

Wszystkie spośród wyżej wymienionych inicjatyw są spójne z obecną i stale aktualizowaną polityką środowiskową OTCF. Polski potentat rynku odzieży sportowej i producent żywności funkcjonalnej oraz suplementów diety 4F Fuel  wdrożył już rozwiązania służące ograniczeniu niektórych tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach, a jego celem jest całkowite wyeliminowanie plastiku z opakowań marki 4F. W miejscach, gdzie eliminacja taka nie będzie możliwa, wykorzystywane mają być opakowania z tworzywa nadającego się w 100 proc. do recyklingu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szczegółowa strategia OTCF dotycząca ograniczania plastiku zostanie przedstawiona w styczniu.

Dołączamy do innych firm pragnących korzystać z plastiku w sposób świadomy i ograniczać jego zużycie. Współpraca w ramach Paktu pozwoli nam dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem z innymi graczami rynku odzieżowego, a także czerpać z ich know-how. Razem możemy wypracować rozwiązania, które pozwolą nam zamknąć obieg plastiku w całej branży i sprawić, że opakowania z tworzyw sztucznych, o ile w ogóle wykorzystywane, będą nadawały się w 100 proc. do recyklingu – dodaje Feliga.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polski Pakt Plastikowy jest częścią globalnej sieci Plastics Pact koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. To pierwsza taka inicjatywa w Europie Środkowo-Wschodniej, a zarazem ósmy Pakt krajowy na świecie (wcześniej zawiązano Europejski Pakt Plastikowy oraz lokalne Pakty Plastikowe w Chile, Francji, Holandii, Portugalii, RPA, Wielkiej Brytanii i USA). Wszystkie te inicjatywy łączy wspólna wizja nowej gospodarki, w której tworzywa sztuczne pozostają cały czas w obiegu zamkniętym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się